Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania wygrało przetarg na wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli toruńskich nieruchomości.
Przypomnijmy, że 1 lipca 2013 r. rusza nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi. Obowiązek ich odbioru i zagospodarowania przejmuje gmina. Teraz nie będzie trzeba zawierać indywidualnej umowy z firmą wywożącą śmieci. Ich pozbycie się będzie prostsze. Wystarczyło rozwiązać dotychczasową umowę i złożyć deklarację o wysokości opłat za wywóz odpadów.
Pod koniec marca 2013 r. miasto ogłosiło przetargu na wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli toruńskich nieruchomości w okresie od 1 lipca 2013 r. do 31 grudnia 2015 r. Oferty można było składać do 8 maja.
- Zgłosiła się tylko jedna firma – Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania sp. z o.o. w Toruniu na kwotę 57.447.900,00 zł brutto. Oferta spełniała warunki przetargu – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. - MPO nie tylko będzie wywozić śmieci, ale także dostarczać pojemniki i worki przeznaczone do zbierania poszczególnych rodzajów odpadów oraz utrzymywać je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
MPO Będzie również prowadzić gminne punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK), utworzy punkt zajmujący się bieżącą obsługą mieszkańców oraz będzie prowadzić działania edukacyjne w zakresie świadczonych usług i selektywnej zbiorki odpadów.
Warto przypomnieć, że Wydział Gospodarki Komunalnej UMT ciągle czeka na deklaracje o wysokości opłat za wywóz odpadów. Należało je składać do 30 kwietnia 2013 r., ale sporo osób dotąd nie dopełniło obowiązku. Wszyscy spóźnialscy, bez żadnych konsekwencji, powinni to jak najszybciej zrobić.
Czyste formularze wydają i wypełnione druki przyjmują:
- Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia, ul. Legionów 220
- Punkty Informacyjne Urzędu Miasta Torunia: ul. Wały gen. Sikorskiego 8, Grudziądzka 126b, Poznańska 52 i Dziewulskiego 38
Druki dostępne są także na stronie torun.pl w zakładce „Gospodarka odpadami”.
Nowe deklaracje należy składać za każdym razem w ciągu 14 dni od momentu, kiedy zmieni się liczba gospodarstw domowych lub zamieszkujących je osób. W razie jakichkolwiek problemów czy pytań pracownicy urzędu miasta pomagają wypełnić deklarację oraz wyjaśniają wszelkie wątpliwości.
Do 1 lipca, kiedy to nowy system ruszy, zostało jeszcze sporo pracy. W tym czasie zostanie przeprowadzona kampania informacyjna dla właścicieli nieruchomości, którzy spóźnili się ze złożeniem deklaracji, sporządzony będzie harmonogram wywozów odpadów z nieruchomości, a śmietniki zostaną dostarczone do domostw.
Stawki za wywóz śmieci obowiązujące od 1 lipca 2013 roku TUTAJ.