Rozpoczął się nabór wniosków w ramach Programu „Moje Podwórko”. Zainteresowani mogą to zrobić do 31 marca 2025 r.
Wsparcie finansowe można otrzymać m.in. na nowe place zabaw, małą architekturę, wiaty śmietnikowe, zieleń, renowację ogrodzenia, remont nawierzchni oraz dostosowanie przestrzeni do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
W Programie mogą wziąć udział zarówno wspólnoty mieszkaniowe, jak i właściciele terenu przy nieruchomości położonej na obszarze rewitalizacji, w granice którego wchodzą Bydgoskie Przedmieście, Stare Miasto i Podgórz.
W 2025 r. Gmina Miasta Toruń ma do podziału 160 tys. zł.
Program „Moje Podwórko”, realizowany jest w naszym mieście od 2015 r. To okazja do poprawy funkcjonalności oraz podniesienia estetyki podwórek i terenu znajdującego się przy i przed kamienicami mieszkalnymi. Mimo pilnej potrzeby przeprowadzenia takich prac, właściciele terenów często nie są w stanie samodzielnie sfinansować robót. Wychodząc naprzeciw mieszkańcom, Gmina Miasta Toruń rok rocznie realizuje Program „Moje Podwórko”, wspomagając dotacjami wspólnoty i właścicieli nieruchomości.
Jak wysokie dofinansowanie można otrzymać?
Dofinansowanie nakładów dla 1 wnioskodawcy może zostać przyznane w łącznej kwocie brutto, nie wyższej niż 30 tys. zł. W przypadku co najmniej 3 wnioskodawców, kwota dofinansowania nie będzie mogła przekroczyć 50 tys. zł brutto.
W zależności od rodzaju prac, zróżnicowano poziom dofinansowania.
- Dla prac dotyczących: urządzenia miejsc rekreacji i zabaw dla dzieci, nasadzenia nowej
i uporządkowania istniejącej zieleni, renowacji ogrodzeń, zakupu i montażu małej architektury (np. ławki, stoły, stojaki na rowery) oraz wiat śmietnikowych, przewidziano 50% dofinansowania ich wartości. - Dla prac dotyczących: likwidacji barier architektonicznych i poprawy dostępu do nieruchomości osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami oraz uporządkowania infrastruktury podziemnej i wymiany nawierzchni, przewidziano 70% dofinansowania ich wartości.
WAŻNE: Program adresowany jest do wspólnot oraz właścicieli budynków, w których lokale mieszkalne stanowią ponad 70% wszystkich lokali, użytkujących podwórka położone na obszarze rewitalizacji. Przedsięwzięcie ma charakter niekomercyjny i ma służyć mieszkańcom danej nieruchomości/społeczności lokalnej.
Programem mogą być objęte tylko tereny przyległe do budynków, które zostały oddane do użytkowania przed rokiem 1989.
Gdzie złożyć wniosek?
Wypełnione dokumenty należy złożyć w siedzibie Biura Rewitalizacji przy ul. Wały gen. Sikorskiego 10, pokój 11-13, 1 piętro, w godzinach od 7:30-15:30.
Oceny wniosków dokona powołana do tego celu Komisja. Wymogiem niezbędnym do pozytywnego rozpatrzenia wniosku będzie m.in. zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w art. 2 pkt 3 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z uwzględnieniem minimalnych wymagań wynikających z zapisów art. 6 tejże ustawy oraz uzgodnienie wszystkich zamierzeń objętych wnioskiem o dofinansowanie z Miejskim Konserwatorem Zabytków.
Wniosek oraz szczegółowe informacje na temat naboru, dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej >>TUTAJ<<.
Do kiedy można składać dokumenty?
Termin naboru wniosków upływa 31 marca 2025 r.
fot. archiwalne BTCM