Rusza otwarty nabór wniosków o dotację celową na zadania służące ochronie zasobów wodnych, polegające na gromadzeniu i wykorzystaniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania.
O dofinansowanie mogą ubiegać się zarówno osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, osoby prawne jak również przedsiębiorcy (tj. osoby prowadzące działalność gospodarczą) posiadający tytuł prawny do nieruchomości, wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego, położonych w granicach administracyjnych Torunia.
W ramach naboru wniosków Gmina Miasta Toruń w roku 2025 przeznaczy na realizację programu kwotę 200 tys. zł.
Kwoty dotacji:
Wysokość dotacji wynosić będzie 80% poniesionych kosztów kwalifikowanych na realizację zadania, z zastrzeżeniem:
1. Na wykonanie naziemnego zamkniętego wolnostojącego zbiornika na wody opadowe i roztopowe z dachu wraz z instalacją do podłączenia do rynny może wynieść nie więcej niż:
- 200,00 zł – zbiornik o pojemności 200 l - 300 l
- 300,00 zł – zbiornik o pojemności powyżej 300 l - 400 l
- 500,00 zł – zbiornik o pojemności powyżej 400 l - 500 l
- 700,00 zł – zbiornik o pojemności powyżej 500 l.
2. Na wykonanie podziemnego zbiornika na wody opadowe i roztopowe może wynieść nie więcej niż:
- 3.000,00 zł – zbiornik o pojemności do 2,5 m3
- 4.500,00 zł – zbiornik o pojemności powyżej 2,5 m3 do 5 m3
- 6.000,00 zł – zbiornik o pojemności powyżej 5 m3 do 7,5 m3
- 7.500,00 zł – zbiornik o pojemności powyżej 7,5 m3 do 10 m3.
3. Na wykonanie systemu bioretencji (wykorzystującego wody opadowe i roztopowe) o powierzchni minimum 100 m2 dla osób fizycznych i 500 m2 dla wspólnot mieszkaniowych, osób prawnych i przedsiębiorców może wynieść nie więcej niż 9.000,00 zł;
4. Na wykonanie systemu nawadniania terenów zielonych, terenów zadrzewionych, ogrodów z wykorzystaniem wody opadowej i roztopowej o powierzchni minimum 100 m2 dla osób fizycznych i 500 m2 dla wspólnot mieszkaniowych, osób prawnych i przedsiębiorców może wynieść nie więcej niż 9.000,00 zł.
Gdzie złożyć wniosek?
- w wersji papierowej na adres Urząd Miasta Torunia, Wydział Środowiska i Ekologii, ul. Wały gen. Sikorskiego 12, 87-100 Toruń,
- do skrzynek podawczych Urzędu Miasta Torunia przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 lub przy ul. Grudziądzkiej 126B,
- lub przesłać w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu: ePUAP/UMTorun/skrytka – w tym przypadku należy skorzystać z formularza „Wyślij pismo ogólne” dostępnego pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne i przesłać elektronicznie do Urzędu Miasta Torunia komplet dokumentów (wniosek plus załączniki) podpisanych elektronicznie, jako załączniki do pisma ogólnego.
Do kiedy można składać dokumenty?
Termin naboru wniosków do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych w ramach naboru.
Fot. © UMT 2025, autor: Adam Zakrzewski, licencja: CC BY-NC 4.0