40 toruńskich firm nagrodzono w 14. edycji Rankingu Najbardziej Dynamicznych Małych i Średnich Firm „Gazele Biznesu" 2013. Laureaci odebrali nagrody 23 stycznia w Hotelu Copernicus na gali organizowanej przez „Puls Biznesu”.
- Gratuluję wszystkim zdobywcom Gazel Biznesu 2013 - mówił prezydent Torunia Michał Zaleski. Te gospodarcze wyróżnienia są znane na polskim rynku już od wielu lat i zasłużenie cieszą się w środowiskach przedsiębiorców wiarygodnością i rozpoznawalnością.
Gazela to firma małej lub średniej wielkości, która dzięki niezwykle dynamicznemu rozwojowi doskonale daje sobie radę wśród nawet znacznie większych konkurentów. Autorem rankingu jest wywiadownia gospodarcza Coface Poland, która jest odpowiedzialna za weryfikację danych finansowych zgłoszonych przedsiębiorstw. I edycja rankingu Gazele Biznesu odbyła się w 2000 roku.
Lista toruńskich laureatów:
- Bausan Aluminium
- PPHU Kamix
- Polser
- Largo
- MTL Dariusz Lewandowski, Robert Kamiński, Piotr Pitulski
- MAK
- Vicim Poland
- Chairconcept.com
- Invest-Tech
- Nistal
- Altom Fabryka Okien
- PPH im. Jędrzeja Śniadeckiego
- International Transport Z. Jaskot
- Kverneland Group Polska
- Plascticon Poland
- Aniro Grupa Handlowa
- Donoria
- Feniks
- Rutkowski
- Sorimex
- Apator Control
- Firma Ciepłownicza Calor
- Maximus Broker
- Archimedes
- Nicrometal
- Hurtownia Książek Power Włodzimierz Kalbarczyk
- Waran
- Bausan
- Firma Handlowo-Produkcyjna PAK
- Tormet
- OIL Toruń
- PPUH Fart-Produkt Wiesław Lewicki
- Polytor
- Paluszek Marzena i Piotr Paluch
- PHU Sezamex Stypczyński
- Rollstick Toruń
- Przedsiębiorstwo Handlowe Vinex-Slaviantsi Poland
- Tormar
- Firma Handlowa Mager Marlena Gerc
- Targi Toruńskie
Rankingi Gazele Biznesu sporządzane są co roku przez dzienniki ekonomiczne należące do szwedzkiej grupy Bonnier Press Group. Oprócz „Pulsu Biznesu” zestawienia takie opracowują jego siostrzane dzienniki ze Szwecji, Danii, Austrii, Łotwy, Rosji, Estonii i Słowenii. Kryteria wyboru Gazel są w poszczególnych krajach dostosowane do lokalnych warunków gospodarczych, ale cel wszędzie jest ten sam: promowanie małej i średniej przedsiębiorczości.