Dobiega końca remont pierwszego odcinka Szosy Lubickiej. Chodzi o fragment od ul. Dziewulskiego do ul. Olsztyńskiej. 

Do zakończenia prac pozostało zamontowanie nowego sterownika w sygnalizacji na skrzyżowaniu Szosy Lubickiej i Olsztyńskiej oraz wymalowanie oznakowania poziomego. Sterownik dotrze dziś (27.11) do wykonawcy w godzinach popołudniowych. Na czwartek (28.11) zaplanowano jego montaż, natomiast na piątek (29.11) testy. Dziś rozpoczęło się także malowanie oznakowania poziomego. Jeżeli testy sterownika wypadną pozytywnie, a pogoda pozwoli na wymalowanie oznakowania poziomego, to w najbliższych dniach wykonawca planuje demontaż tymczasowego ronda na skrzyżowaniu Szosy Lubickiej oraz Olsztyńskiej i uruchomienie sygnalizacji w pełnym zakresie.

Warto przypomnieć, że trwa remont przejścia podziemnego na wysokości OBI. Prace obejmują naprawę schodów na perony przystanków tramwajowych, ścian i stropu oraz balustrad, a także dylatacji konstrukcji przejścia. Znajdujące się tam graffiti zostanie usunięte. W celu ochrony przed aktami wandalizmu ściany pokryte zostaną powłoką hydrofobową, która zabezpiecza przed antygraffiti.

Remont Szosy Lubickiej (od ul. Dziewulskiego do ul. Olsztyńskiej) w pigułce:

  • wymiana nawierzchni bitumicznej obu jezdni Szosy Lubickiej (droga krajowa nr 15 i 80) na odcinku od skrzyżowania z ul. Dziewulskiego do skrzyżowania z ul. Ligi Polskiej – odcinek o długości  530,0 m;
  • remont nawierzchni bitumicznej obu jezdni ul. Olszyńskiej (droga krajowa nr 15) na odcinku od Ligi Polskiej na północ – odcinek o długości  375,0 m;
  • remont nawierzchni chodników w rejonie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Szosa Lubicka, Olsztyńska, Ligi Polskiej wraz z montażem płytek ostrzegawczych dla osób niedowidzących i niewidomych;
  • regulacja wysokościowa wpustów i studni na obszarze objętym remontem jezdni (z wymianą elementów żeliwnych).
  • koszt prac 3 689 324,18 zł.

Warto dodać, że od wczoraj (26.11.2024 r.) trwa remont kolejnego odcinka Szosy Lubickiej. Tym razem nowa nawierzchnia zostanie ułożona od ul. Olsztyńskiej do ul. Kłodzkiej, wraz ze skrzyżowaniem z ul. Olimpijską. Zakres prac przewidziany do wykonania na tym fragmencie obejmuje roboty nawierzchniowe (frezowanie tylko warstwy ścieralnej i ułożenie nowej), regulacje istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej i odtworzenie oznakowania poziomego. Prace rozpoczęły się od frezowania starej nawierzchni i są realizowane bez zamknięcia ulicy. Ruch odbywa się połówkowo - po jednej jezdni. 

fot. MZD w Toruniu