Betonowanie, asfaltowanie, montaż oświetlenia i sygnalizacji świetlnej, prace przy przyczółkachc - tak obecnie wyglądają roboty na placu budowy jednej z największych inwestycji drogowych realizowanych obecnie w Toruniu- II etapu Trasy Średnicowej Północnej. Codziennie przy realizacji zadania pracuje około 80 osób. 

Gotowa konstrukcja estakady

Zakończyliśmy prace przy budowie konstrukcji, wykonaliśmy wszystkie segmenty na obiekcie - wylicza Daniel Barton z firmy Skanska. Obecnie trwają roboty związane z tzw. wyposażeniem obiektu. Wykonywane są kapy chodnikowe i połączenie obiektu z nasypem drogowym od strony ul. Wschodniej.   -  Dotychczas najtrudniejszym etapem przy budowie estakady było przejście nad ul. M. Skłodowskiej-Curie i nad torami tramwajowymi. Wymagało to skomplikowanego systemu szalowania, specjalnej organizacji ruchu na tej ulicy i czasowego wstrzymywania ruchu tramwajów. Dla minimalizacji utrudnień w ruchu wiele prac wykonywano nocą.

Estakada będzie miała długość  454 m, wysokość 14 m w najwyższym miejscu i 9 m w najniższym miejscu. Jej szerokość całkowita wyniesie 18,6m.


Eliptyczny przejazd dla rowerów

Kolejnym obiektem inżynierskim powstającym w ramach II etapu Trasy Średnicowej Północnej jest przepust pieszo-rowerowy. Ma on przekrój eliptyczny a jego długość całkowita wynosi 55 m. Wykonany został z blachy falistej. – Zakończyliśmy roboty konstrukcyjne i roboty ziemne na obiekcie. Do wykonania został chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa w przepuści - mówi Daniel Barton.

Kładka dla pieszych

Na budowie kładki dla pieszych, która powstaje na wysokości ulicy Świętopełka wykonano wszystkie podpory obiektu. W przyszłym tygodniu ruszy betonowanie ścian tzw. klatek schodowych.

Poza obiektami inżynierskim na obiekcie trwają roboty drogowe. - Na odcinku od ul. Grudziądzkiej do Chrobrego gotowe są chodniki, ścieżki rowerowe. Na jezdni brakuje ostatniej warstwy asfaltu. Na ul. Chrobrego trwa budowa kanału deszczowego, sieci teletechnicznej.-Wykonujemy oświetlenie, montujemy sygnalizację. Na skrzyżowaniu Trasy Średnicowej Północnej i ul. Chrobrego ustawiamy krawężniki. Gotowa jest już 1 z 4 zatok autobusowych - wylicza Tomasz Królak z firmy Skanska.


Do wykonania pozostały chodniki, ścieżka rowerowa i warstwy nawierzchni. Warstwa wiążąca nawierzchni, gotowe chodniki i ścieżka rowerowa jest gotowa na odcinku od ul. Chrobrego w kierunku estakady. Równolegle trwa budowa łącznicy między estakadą a M. Skłodowskiej-Curie.

Z kolei na M. Skłodowskiej-Curie został wykonany cały zakres prac. Brakuje tylko oznakowania poziomego i pionowego oraz wiat autobusowych.