Do 31 stycznia 2015 r. w Wydziale Środowiska UMT ul. Wały Gen. Sikorskiego 12 przyjmowane będą wnioski na finansowanie w 2015 roku prac związanych z demontażem, transportem i umieszczeniem na składowisku odpadów niebezpiecznych płyt azbestowo-cementowych z posesji.

Termin wynika z koniecznością złożenia stosownego wniosku o dofinansowanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Jednocześnie przypominamy, że mieszkańcy, na których posesjach znajdują się materiały zawierające azbest zobowiązani są do corocznego składania na piśmie informacji o wyrobach zawierających azbest w Wydziale Środowiska i Zieleni UMT ul. Wały Gen. Sikorskiego 12, pokój nr 7, korzystając z dołączonego formularza lub wypełniając ten formularz na miejscu. Zgodnie z §10.3. Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U. z2010 r, nr 8 poz. 31) osoby fizyczne, niebędące przedsiębiorcami, na których posesjach znajdują się materiały zawierające azbest powinny corocznie w terminie do 31 stycznia przedkładać Prezydentowi Torunia informację o ilości posiadanych materiałów zawierających azbest. >>Wzór pisma