Zakończyła się budowa wyniesionego skrzyżowania na ul. Świętopełka i Brejskiego. Budowa wyniesionych skrzyżowań to jedno z kilku działań, jakie podejmuje miasto w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, czyli tych najmniej chronionych uczestników ruchu. 

W ostatnim czasie takie rozwiązanie wykonano na skrzyżowaniach: Podgórnej i Wiązowej, Krasińskiego i Reymonta oraz Podgórskiej i Gerwazego.

Wyniesiona tarcza skrzyżowania na ul. Świętopełka i Brejskiego została wykonana z czerwonej kostki betonowej. Nową nawierzchnię zyskały także chodniki, przylegające do skrzyżowania. W ramach inwestycji, która kosztowała 235 tys. zł, wykonano także nowe oznakowanie poziome. Wykonawcą była firma Drobet, która miała za zadanie przygotować projekt, uzyskać wszystkie pozwolenia, a potem wykonać inwestycję.  

 

Warto wiedzieć:

Skrzyżowanie z wyniesioną powierzchnią jest naturalnym spowalniaczem ruchu. Charakteryzuje się podniesieniem tarczy skrzyżowania do poziomu chodników przy jezdni. Wymusza ono na kierowy redukcję prędkości, ponieważ wjazd na wyniesioną powierzchnię skrzyżowania odbywa się poprzez specjalnie ukształtowane rampy, działające podobnie jak progi zwalniające.

Tekst: Agnieszka Kobus-Pęńsko/MZD w Toruniu