Wydane przez rząd rozporządzenie dotyczące pracy zdalnej w administracji publicznej nie wpłynie na zmianę sposobu obsługi interesantów Urzędu Miasta Torunia. Sprawy urzędowe można załatwić w urzędzie wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty – internetowo, telefonicznie lub za pomocą odpowiedniego systemu.

Zachęcamy jednak, jeżeli to możliwe, do załatwiania spraw drogą elektroniczną lub poprzez przygotowane skrzynki podawcze, które znajdują się przy wejściach do budynków urzędu przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 oraz 25, ul. Grudziądzkiej 126 b, Batorego 38/40, Bydgoskiej 5, Fałata 39 i Legionów 220.


Zasady bezpieczeństwa w Urzędzie Miasta
Wchodząc do budynku urzędu należy zasłaniać usta i nos, a także zdezynfekować ręce -  przy wejściach znajdują się dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk. W każdym budynku urzędu, do obsługi interesantów wyznaczone zostały miejsca bezpośredniej obsługi. Więcej informacji na temat zasad sanitarnych w UMT można znaleźć pod tym linkiem: https://www.torun.pl/aktualnosc/zasady-sanitarne-w-urzedzie.

Utrzymane są dotychczasowe godziny pracy urzędu 7.30-15.30, z wyjątkiem:

  • Wydziału Księgowości (kasy): 8.00-15.00,
  • Wydziału Obsługi Mieszkańców (z wyjątkiem Referatu Działalności Gospodarczej): 7.30-17.00,
  • Wydziału Spraw Administracyjnych: 7.30-17.00,
  • Urzędu Stanu Cywilnego: 7.30-17.00. 


Jak umówić się na wizytę?

  • Wydział Obsługi Mieszkańców (rejestracja pojazdów, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdu, wydawanie praw jazdy, wydawanie dowodów rejestracyjnych, wpisy w dowodzie rejestracyjnym) poprzez system Moje Auto SMS, więcej na temat systemu można przeczytać tutaj.
  • Wydział Spraw Administracyjnych (sprawy dotyczące dowodów osobistych i meldunków) należy umawiać się na konkretny dzień i godzinę samodzielnie - za pomocą internetowego systemu kolejkowego, który jest dostępny pod adresem: https://rezerwacja.um.torun.pl.
  • W internetowym systemie kolejkowym umawiamy się także na potwierdzanie Profilu Zaufanego, a także w sprawach prowadzonych przez Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie oraz Miejski Zespół Orzekania o Niepełnosprawności.
  • W pozostałych działach urzędu umawianie wizyt odbywa się telefonicznie. >>> Pobierz wykaz telefonów, pod którymi można zarezerwować wizytę
  • W referacie Zgonów USC (także w soboty w godz. 8:00-12:00) oraz w kasach interesanci są przyjmowani bez wcześniejszego umawiania się.
Część spraw można załatwić również w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta po wcześniejszym umówieniu się poprzez system kolejkowy.

Zadania realizowane w PIUM CH PLAZA:
  1. Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
  2. Przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
  3. Nadawanie numeru PESEL na podstawie przepisów szczególnych,
  4. Ewidencja ludności:
- zgłoszenia meldunkowe obywateli polskich i cudzoziemców,
- wydawanie zaświadczeń meldunkowych.

Zadania realizowane w PIUM Atrium Copernicus:
  1. Rejestracja pojazdów,
  2. Sprzedaż biletów MZK.
Zadania realizowane w PIUM, ul. Wały gen. Sikorskiego 8:
  1. Potwierdzanie profili zaufanych,
  2. Sprawy z zakresu wypłaty dodatku osłonowego.
Zadania realizowane w PIUM, ul. Poznańska 52:
  1. Sprawy z zakresu wypłaty dodatku osłonowego.

Fot. Wojciech Szabelski