Od połowy czerwca br. na terenie Dworca Kolejowego Toruń Główny prowadzone są prace związane z uszczelnieniem wind. Utrudnienia w korzystaniu z dźwigów mają się zakończyć jeszcze w tym tygodniu.

Jak informuje spółka Urbitor, operator budynku Dworca Kolejowego Toruń Główny, od połowy czerwca br. prowadzone są zaplanowane prace hydroizolacyjne dwóch wind. Na czas wykonywania prac konieczne było wyłączenie urządzeń z użytkowania. Dźwig od ul. Kujawskiej jest po przeglądzie - jest sprawny i czynny dla wszystkich, którzy chcą z niego skorzystać. 17 czerwca br. winda przeszła stosowne badania techniczne.

Druga winda, która jest zlokalizowana na peronie 4, jest już zaizolowana. Dzisiaj (1.07.2024 r.) dźwigiem mają zająć się technicy z firmy Dźwig Polska, więc jeszcze w tym tygodniu winda ma zacząć działać.

Aktualizacja, 2.07.2024 r.
 
Prace hydroizolacyjne wind zostały zakończone. Oba dźwigi są dostępne dla odwiedzających dworzec. 

Przypominamy, że osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej sprawności ruchowej mogą skorzystać z usługi asysty. Asysta polega na pomocy podczas poruszania się na terenie dworca kolejowego, przejścia na wskazany peron, dotarcia do przystanku komunikacji miejskiej lub taxi.

Kiedy i jak zgłosić przejazd?

Ważne, aby planując podróży pociągiem, zgłosić swój przejazd i potrzebę asysty przewoźnika minimum 48 godzin przed planowaną podróżą. Zgłoszenia można dokonać:

  • telefonicznie pod numerem infolinii przewoźnika,

  • kierując zgłoszenie na adres e-mail lub przez formularz zgłoszeniowy.

Lista kontaktowa do przewoźników:

1. PKP S.A. tel 22 474 13 13 pomocprm@pkp.pl 

2. PKP Intercity tel. 42 205 45 31 Formularz Intercity,  

3. POLREGIO tel. 22 47 32 354 Formularz POLREGIO pomoc.bydgoszcz@p-r.com.pl

4. ARRIVA tel. 703 302 333 Formularz ARRIVA info.kolej@arriva.pl 

Informacje potrzebne do zgłoszenia asysty:

  • data podróży,

  • relacja (stacja wyjazdu, stacja przyjazdu, stacja przesiadania się) z określeniem, na jakiej stacji potrzebna jest

    pomoc,

  • planowane godziny odjazdu i przyjazdu,

  • numer wagonu i miejsca – jeżeli podróż będzie odbywała się pociągiem (wagonem) z rezerwacją miejsc,

  • rodzaj ograniczenia w poruszaniu się i oczekiwana forma asysty,

  • informacja czy w podróży będzie uczestniczyła inna osoba (opiekun) lub pies asystujący,

  • informacja o przewożonym przez pasażera bagażu (waga i wielkość),

  • dodatkowe informacje mogące wpłynąć na przebieg asysty,

  • telefon kontaktowy do osoby, która będzie odbywać podróż lub jej opiekuna.

Co należy wiedzieć, przed rozpoczęciem podróży:

  • Pasażer zgłaszający potrzebę asysty powinna przybyć na dworzec w czasie około 30 minut przed planowanym odjazdem pociągu, tak aby możliwe było bezpieczne i spokojne dotarcie do pociągu;

  • Miejscem spotkania pasażera z pracownikiem obsługi dworca udzielającym asysty, jest hol główny dworca;

  • W przypadku wysiadania z pociągu pracownicy obsługi oczekują na peronie, przy którym zatrzymuje się pociąg, którym podróżuje pasażer;

  • Asysta pracowników obsługi dworca rozpoczyna się od miejsca oczekiwania pasażera do drzwi pociągu, lub od drzwi pociągu, do wyznaczonego miejsca na dworcu;

  • Za asystę związaną z wsiadaniem i wysiadaniem, do i z pociągu odpowiedzialna jest drużyna konduktorska.

Fot. Adam Zakrzewski