792 tys. zł otrzyma Toruń na realizację programu „Kierunek-zawód”. Dzięki dofinansowaniu uczniowie z 23 toruńskich szkół skorzystają z najnowocześniejszych narzędzi doradczych. Dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Celem projektu jest zbudowanie w województwie kujawsko-pomorskim podstaw rozwiązań systemowych niezbędnych do realizacji celów doradztwa zawodowego, w tym realizacji decyzji zawodowych młodzieży. W jego ramach będą również wykorzystywane nowoczesne formy edukacyjne, jak chociażby gogle VR, w których uczniowie będą mogli spróbować różnych zawodów np. kucharza.
W Toruniu z projektu skorzystają uczniowie 23 toruńskich szkół: SP2, SP4, SP5, SP6, SP8, SP9, SP10, SP11, SP14, SP15, SP18, SP23, SP28, SP32, SP35, ILO, IIILO, VLO, VILO, VIILO, IXLO, XLO, ZSPS i VIIILO. Projekt wystartuje pierwszego maja 2025 r. i potrwa do końca września 2027 roku.
Dzięki projektowi dzieci i młodzież będą mogły łatwiej i świadomiej podejmować decyzje o swojej zawodowej przyszłości. Projekt podzielono na dwa zadania. Rozpocznie się od podniesienia kompetencji szkolnych doradców zawodowych, wychowawców klas, pedagogów oraz wyposażenia w nowoczesne narzędzia doradcze. Szkoły otrzymają narzędzia dydaktyczne, szkolenia w zakresie ich wykorzystywania, webinaria na temat regionalnego rynku pracy i pomoc konsultantów ds. wsparcia doradztwa zawodowego.
Natomiast w drugiej kolejności realizowane będą zajęcia dla uczniów szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących przy użyciu nowych narzędzi, min. zajęcia grupowe z doradcami zawodowymi WUP, zajęcia grupowe ze szkolnymi doradcami oraz nauczycielami i pedagogiem, indywidualne badanie skłonności zawodowych każdego ucznia i indywidualne konsultacje dla części uczniów.
W projekcie biorą udział 52 samorządy z województwa kujawsko-pomorskiego, łącznie 110 szkół, ponad 6 tysięcy uczniów i 120 doradców zawodowych. Zajęcia przewidziano w szkołach podstawowych, zawodowych i średnich.
Fot. © UMT 2025, autor: Wojtek Szabelski, licencja: CC BY-NC 4.0