Markowy Lokal Torunia

ZOBACZ:


Do końca stycznia 2013 r. będziemy wybierać swoje ulubione toruńskie lokale. Rozpoczęła się III edycja konkursu na Markowy Lokal Torunia.

Podobnie jak w poprzednich latach konkurs jest dwuetapowy.

W pierwszym etapie następuje zgłaszanie i ocenianie lokali przez klientów - poprzez wypełnienie specjalnej ankiety. Równolegle osoby zarządzające lokalami dokonują zgłoszenia do udziału w konkursie dostarczając kartę zgłoszenia do Biura Toruńskiego Centrum Miasta. Właściciele otrzymają za darmo plakat zachęcający klientów do głosowania, który będzie można wywiesić w lokalu.

Głosowanie klientów potrwa do 31 stycznia 2013 r.

W drugim etapie, po zakończeniu głosowania klientów, do pracy przystąpią jurorzy, którzy zgodnie z regulaminem będą oceniać lokale biorące udział w konkursie. Zadaniem jury jest weryfikacja zgłoszeń dokonanych w pierwszym etapie, sprawdzane są lokale, które w pierwszym etapie znalazły się w gronie najwyżej ocenionych w poszczególnych kategoriach i otrzymały tzw. nominacje od klientów.

Składając ankiety klienci wskazują także jedną z czterech kategorii konkursowych, w których oceniają typowany przez siebie lokal: klub/pub; restauracja; kawiarnia, herbaciarnia, pijalnia czekolady, cukiernia; inne.

Markowy Lokal Torunia 2013, plakat

Jak głosować na swoje ulubione lokale?
Głosowanie odbywa się poprzez wypełnienie specjalnej ankiety:

  • w wersji papierowej - i dostarczenie jej do Biura Toruńskiego Centrum Miasta
  • lub w wersji elektronicznej on-line

ANKIETY i materiały do pobrania


Warto wiedzieć, że w tegorocznym regulaminie dokonano dwóch istotnych zmian w regulaminie:

W ankiecie dla klientów pojawiły się kryteria dotyczące związku oferty ocenianego lokalu z Toruniem i regionem. Istotnego znaczenia nabierają elementy wystroju i oferty - nie tylko kulinarnej - co oznacza na przykład, że jeśli w klubie występują młodzi torunianie z talentami artystycznym. Również w pracy jurorów takie walory będą brane pod uwagę.

W rozdziale dotyczącym nagród wprowadzono paragraf § 12 o treści: „Organizator dopuszcza możliwość utworzenia i wręczenia nagród specjalnych” co umożliwi pozyskanie współpracy podmiotów zewnętrznych oraz wzmocni możliwości promowania laureatów. Celem tej części konkursu jest uzyskanie gwarancji, iż lokal zgłoszony przez dużą liczbę klientów wystawiających wysokie oceny jest również bezpieczny, czysty i nie posiada długów wobec miasta.

Jak wygląda jury konkursu?
Jury składa się z przedstawicieli Instytutu Socjologii UMK, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, Policji, Sanepidu, Wydziału Podatków i Windykacji Urzędu Miasta Torunia. W skład tego gremium wchodzi także dyplomowany artysta plastyk. Każdy z członków jury dokonuje oceny punktowej nominowanego lokalu wg posiadanej wiedzy w reprezentowanej przez siebie dziedzinie.

Zakończenie III edycji konkursu zaplanowano na 3 marca 2013 r., co sprawi, że laureatów poznamy przed nowym sezonem turystycznym i będą oni mogli posługiwać się zdobytym tytułem w promocji swoich lokali.

Nagrody dla lokali
Nagrodą dla laureatów jest przyznanie certyfikatu gwarantowanego przez Urząd Miasta Torunia w postaci tytułu "Markowy Lokal Torunia", poświadczonego dyplomem i plakietą wręczaną przez prezydenta miasta. Tytuł jest przyznany na jeden rok. Zwycięzca ma także prawo do krótkiej wizytówki swojego lokalu na miejskiej stronie internetowej. Od edycji 2013 wprowadzono także możliwość przyznania nagród specjalnych.

Nagrody dla osób wypełniających ankiety
Dla osób wypełniających ankiety - zgłaszających i oceniających swoje ulubione lokale, które zechcą wziąć udział w losowaniu nagród i podadzą swoje nazwisko, adres mailowy i telefon - jak co roku - Biuro Toruńskiego Centrum Miasta przygotuje komplety upominków.


Kilka słów o poprzednich edycjach

W I edycji Markowego Lokalu Torunia zgłoszono do udziału 59 lokali w czterech kategoriach, oddając na nie 410 ważnych głosów. Laureatami zostali:

  • w kategorii restauracja - lokal „Pasta i Basta” 
  • w kategorii klub/pub - lokal „Czeski Sen”, 
  • w kategorii inne -  lokal „Atmosphera”

W II edycji zgłoszono 90 lokali w czterech kategoriach, oddano 1460 ważnych głosów. Laureatami zostali:

  • w kategorii restauracja - Royal India,
  • w kategorii kawiarnia/pijalnia czekolady/ herbaciarnia/ cukiernia - Atmosphera, 
  • w kategorii klub/pub – „Niebo”
  • w kategorii inne – Winiarnia Pod Antałkiem.

Markowy Lokal Torunia, logo


Wyniki konkursu "Markowy Lokal Torunia":