Stać nas na więcej!

Tytuł projektu:
Stać nas na więcej!

Program Operacyjny:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki,
Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”;
Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”

Źródła finansowania:
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego - 85% i Budżetu Państwa - 15%.

Wartość projektu:
185.845,20 zł

Kwota dofinansowania:
185.845,20 zł

Realizator:
IV Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Toruniu

Czas realizacji:
1 października 2008 r. – 31 sierpnia 2009 r.

Cel:
Celem Projektu było:

  • zrównanie dostępu do nauki języka angielskiego pomiędzy uczniami spoza Torunia a innymi uczniami oraz wyrównanie poziomu znajomości języka angielskiego w klasach. Realizacja Projektu „Stać nas na więcej!” miała przyczynić się do zwiększenia liczby uczniów pochodzących z obszarów wiejskich i miast do 25 tys. przystępujących do matury z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym, a w konsekwencji poszerzyć ich możliwości wyboru odpowiedniej ścieżki edukacyjno – zawodowej,
  • zwiększenie możliwości rozwoju uczniów szczególnie uzdolnionych poprzez zapewnienie udziału w zajęciach rozwijających kompetencje kluczowe, oraz zwiększenie zdolności uczniów szczególnie uzdolnionych do podjęcia studiów na kierunkach istotnych dla rozwoju gospodarki opartej na wiedzy.

Grupa docelowa:
Projektem objętych zostało 150 uczniów z klas I i II, wśród których:

  • pierwszą grupę stanowili uczniowie wywodzący się z obszarów wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców, którzy wyrównywali braki i doskonalili znajomość języka angielskiego (90 uczniów).
  • drugą grupę stanowili uczniowie uzdolnieni o wysokim potencjale naukowym, którzy rozwijali i pogłębiali wiedzę z zakresu przedmiotów poznawczych (60 uczniów).

Główne działania:
Realizacja Projektu rozpoczęła się od jego promocji wśród potencjalnych BO. Na spotkaniach z uczniami klas I i II przedstawiono ideę i cele Projektu. Podczas zebrań z rodzicami kolportowano ulotkę informacyjną. Prowadzono również promocję wizualną poprzez plakaty, foldery i baner umieszczony na terenie szkoły oraz medialną poprzez artykuły umieszczone w Dzienniku Nowości i Gazecie Wyborczej.

Beneficjenci Ostateczni Projektu uczestniczyli łącznie w 540 godzinach języka angielskiego oraz w 360 godzinach zajęć poznawczych.

Zakończenie i konferencja podsumowująca realizację Projektu, połączona została z uroczystością wręczenia świadectw oraz nagród dla wyróżniających się uczestników Projektu.

Rezultaty:
Zrealizowano 900 godzin zajęć lekcyjnych, w tym 540 godzin z języka angielskiego, 120 godzin zajęć matematycznych, 120 godzin zajęć przyrodniczych (biologia, chemia) i 120 godzin zajęć z zakresu przedsiębiorczości i geografii gospodarczej.

Świadectwo ukończenia projektu otrzymało 140 uczestniczących uczniów (93%).
Realizacja projektu przyczyniła się do podniesienie znajomości języka angielskiego przez 80 Beneficjentów Ostatecznych pochodzących z terenów wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców oraz zdobycia dodatkowej wiedzy z zakresu przedmiotów poznawczych, przez 60 Beneficjentów Ostatecznych szczególnie uzdolnionych o wysokim potencjale naukowym.

Na podstawie analizy przeprowadzonych wśród uczestników Projektu ankiet, stwierdzono zwiększenie u BO poczucia własnej wartości, pewności siebie oraz motywacji do działania w ścieżce edukacyjno zawodowej

Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Metryczka projektu
Okres programowania
Okres programowania 2007-2013
Fundusz
Europejski Fundusz Społeczny
Program
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Typ projektu
Projekt konkursowy
Grupa docelowa
Uczniowie
Tematyka projektu
Edukacja
Realizator
IV Liceum Ogólnokształcące