Studnie i betonowozy na moście

Rozbudowa mostu drogowego w Toruniu nabrała tempa. Roboty są realizowane w dzień i w nocy. Od 24 sierpnia 2020 r. kontynuowane będzie betonowanie i roboty antykorozyjne.  

Na przęśle czwartym i trzecim ustawiane są kapy chodnikowe. Przy czym na pierwszym z nich wykonano 90% zakresu prac. Z kolei na przęśle 1. i 2. ułożona została izolacja pod kapy. Na przęśle 8. wykonano zbrojenie betonu.
W piątek 21 sierpnia 2020 r. na budowie pojawiły się betonowozy, które dostarczyły beton na dylatację na podporze czwartej.

Równolegle prowadzone są roboty antykorozyjne stalowej konstrukcji obiektu. Wykonawca demontuje rusztowanie z przęsła 6. i przekłada je na przęsło 4.

- Prace te realizuje około 40 osób. Są one wykonywane przy użyciu myjek wysokociśnieniowych, które podają wodę podczas czyszczenia konstrukcji - mówi Rafał Labocha z firmy INTOP.

Od strony placu Armii Krajowej, w niedalekim sąsiedztwie wału przeciwpowodziowego i przyczółka mostu, wykonywane są studnie na głębokości  10 metrów. Będą one stanowiły element odwodnienia obiektu.

W nocy z wtorku na środę z 25 na 26 sierpnia 2020 r. wykonawca planuje betonowanie przęsła nr 8 oraz kolejnych dylatacji. Będzie ustawiane rusztowanie na podporze czwartej, w celu wykonania prac antykorozyjnych. Kontynuowane będzie ustawiane krawężników na obiekcie.    

Zachęcamy do śledzenia informacji na temat rozbudowy mostu drogowego w Toruniu im. Józefa Piłsudskiego. Więcej informacji na stronie MZD w zakładce: Rozbudowa mostu drogowego w Toruniu im. J. Piłsudskiego przez Wisłę w Toruniu lub na stronie http://remontmostu.mzd.torun.pl/