Zagraniczne wizyty studyjne w Toruniu

W 2025 roku w naszym mieście odbyło się 11 wizyt studyjnych. Gościliśmy między innymi influencerów, dziennikarzy i blogerów podróżniczych, przedstawicieli biur podróży i touroperatorów. Nasze miasto odwiedziły osoby z Austrii, Belgii, Chin, Czech, Chorwacji, Hiszpanii, Holandii i Japonii.

Studyjne wizyty turystyczne to jedna z najbardziej efektywnych form prezentacji oferty turystycznej, budowania relacji oraz inspirowania do współpracy.

Podczas wizyt goście w poznali atrakcje turystyczne miasta. Dzięki bezpośredniemu doświadczeniu miejsca mogli rzetelnie ocenić jakość oferty, poznać lokalnych usługodawców i stworzyć materiały promocyjne.

Programy wizyt były dopasowane do profilu uczestników, obejmowały prezentację miasta i spotkania z jego przedstawicielami, wizyty w instytucjach, udział w lokalnych wydarzeniach oraz prezentację kuchni regionalnej i lokalnych produktów.  

W trakcie wizyt goście wzięli udział m.in. w warsztatach wypieku pierników i w rejsach po Wiśle.

W tym roku gośćmi naszego miasta byli:

  • Sonia Grauper, dziennikarka i blogerka z Hiszpanii,
  • Iratxe Lopez, dziennikarka mediów baskijskich,
  • Boris Pletikosa, dziennikarz z Chorwacji,
  • Robert Quitta, dziennikarz z Austrii,
  • Bart Melis, bloger z Belgii,
  • Eric Herbosch, bloger z Belgii,
  • Fatima Essadani, blogerka z Belgii,
  • Deborah Leysen, blogerka z Belgii,
  • Maekita Kosei, przedstawicielka Hankyu Express International,
  • Adachi Yuko, przedstawicielka MIKI TOURIST,
  • Endo Shiho, przedstawiciel H.I.S Co. Ltd.,
  • Nakajima Nanami, przedstawicielka JTB Corp.,
  • Maniwa Koharu, przedstawicielka Hankyu Express International,
  • Sawada Keiko, przedstawicielka Purpose Japan,
  • Yanagisawa Kyoko, przedstawicielka LOT Japan,
  • 厉子栗 Liz, influencerka z Pekinu,
  • Marjolein Linstra, blogerka z Holandii,
  • Danny van der Meijden, bloger z Holandii,
  • Jan Herget, dziennikarz z Czech,
  • Kristina Escortell, influencerka z Hiszpanii.

Wizyty studyjne w Toruniu mają za zadanie promocję miasta jako atrakcyjnej i zrównoważonej destynacji, prezentację najciekawszych produktów i usług, budowanie relacji z branżą turystyczną w kraju i za granicą, inspirowanie do tworzenia nowych pakietów, wycieczek i materiałów promocyjnych oraz udoskonalanie współpracy między miastem, a partnerami zewnętrznymi.

Każda wizyta studyjna to inwestycja w przyszły ruch turystyczny, rozwój lokalnej gospodarki i pozytywny wizerunek miasta, który przyniesie wymierne korzyści zarówno mieszkańcom, jak i odwiedzającym. W dobie rosnącej konkurencji turystycznej miasta, które aktywnie wykorzystują wizyty studyjne zyskują znaczącą przewagę w przyciąganiu nowych gości i kreowaniu atrakcyjnej oferty turystycznej.

Wybrane publikacje po wizycie studyjnej:

  1. https://www.soniagraupera.com/2025/12/que-ver-donde-dormir-y-comer-en-torun-polonia
  2. https://www.novinky.cz/clanek/cestovani-advent-s-detmi-v-polsku-pet-mest-plnych-kouzel-zabavy-a-nadhernych-trhu-40550984
  3. https://www.yourtravelguide.nl/de-leukste-bezienswaardigheden-in-torun-in-polen/
  4. https://pletikosa.com/putovanja/europa/torun-poljski-kraljevski-grad/

Tekst: Biuro Rozwoju Turystyki Urzędu Miasta Torunia