Już 4 sierpnia 2025 rusza kompleksowa modernizacja Stadionu Miejskiego, przygotowująca obiekt do Halowych Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce 2026.

Umowa z wykonawcą, warszawską spółką TAMEX Obiekty  Sportowe SA, została podpisana 31 lipca 2025 r. – Będzie to niebagatelny remont, na który przeznaczona została kwota blisko 9 mln zł. Przeprowadzona zostanie kompleksowa wymiana nawierzchni części lekkoatletycznej stadionu oraz tzw. mondo – poinformował Adam Szponka, zastępca prezydenta miasta. Dzięki realizacji tego zadania Stadion Miejski im. Grzegorza Duneckiego będzie gotowy zarówno na Halowe Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce, które odbędą się 20-22 marca 2026 roku, jak i na późniejsze wydarzenia rangi krajowej i międzynarodowej – jeszcze w marcu 2026 r. planowane są tu konkurencje rzutowe Halowych Mistrzostw Europy Masters, a w czerwcu – lekkoatletyczne Mistrzostwa Polski Masters.

- Na realizację zadania mamy cztery miesiące, czyli wszystkie prace zakończymy w listopadzie 2025 r. Na początek zrywamy nawierzchnię i rozbieramy nawodnienie liniowe, które zostanie odtworzone mówił Łukasz Zelek, pełnomocnik zarządu TAMEX Obiekty Sportowe SA.

Od poniedziałku 4 sierpnia 2025 r.  rozpoczyna się usuwanie ponad 8 tys. m kw. zużytej bieżni, a także demontaż starych kół rzutowych, rowu z wodą, piaskownic i gniazd tyczkarskich. Następnie betonowa podbudowa zostanie wyszlifowana, uzupełniona i zaimpregnowana, aby przyjąć nową, dwuwarstwową nawierzchnię kauczukową o grubości 13-14 mm. Rozszerzone zostaną także strefy rozgrzewkowe, powstaną nowe trakty z pełną konstrukcją kruszywowo betonową i identyczną wykładziną jak na torze głównym.

Równolegle przebudowany zostanie system odwodnienia: w miejsce starego drenażu pojawi się 400 metrów odwodnienia polimerobetonowego, nowe obrzeża z nakładką gumową oraz niemal 700 metrów kabli start finish podpiętych do najnowocześniejszej aparatury pomiarowej. 

Całkowicie odtworzony rów z wodą oraz trzy typy regulowanych przeszkód zapewnią płynność rozgrywania biegów z przeszkodami, a w strefach technicznych pojawią się prefabrykowane koła do pchnięcia kulą, dysku i młota, klatka KLM 7/10 A z systemem ochrony słupów, 12 nowych belek do skoku w dal i trójskoku oraz 4 skrzynie tyczkarskie z profesjonalnym zeskokiem 8,5 × 6 m chronionym mobilnym garażem. 

Elektronikę stadionu wzmocnią dziewięciocyfrowe tablice wyników, sześciocyfrowy „biegnący czas”, ultradźwiękowy wiatromierz, pistolet elektroniczny kompatybilny z przyszłym fotofiniszem oraz pełen zestaw 18 aluminiowych bloków startowych.

Fot. © UMT 2025, autor: Paula Gałązka, licencja: CC BY-NC 4.0