Trasa Średnicowa Podgórza (od Poznańskiej do Łódzkiej)

Tytuł projektu:
Budowa Trasy Średnicowej Podgórza w Toruniu na odcinku od ul. Poznańskiej do ul. Łódzkiej.

W okresie od 15 września 2004 r. do 15 maja 2007 r. Gmina Miasta Toruń realizowała projekt o nazwie „Budowa Trasy Średnicowej Podgórza w Toruniu na odcinku od ul. Poznańskiej do ul. Łódzkiej”.

W ramach Projektu wybudowano nową jednojezdniową, dwupasową (o szerokości 7 m) ulicę klasy G (ulica główna), której podstawową funkcją jest zbieranie i rozprowadzanie ruchu do i z dzielnicy Podgórz w Toruniu. Jest to tzw. Trasa Średnicowa Podgórza łącząca ulicę Poznańską i Łódzką. Ponadto usytuowanie Trasy sprawia, iż po realizacji drugiej drogowej przeprawy mostowej w Toruniu oraz łącznika tej trasy z Trasą Średnicową Podgórza, zyska ona status jednego z elementów bardzo ważnego alternatywnego ciągu komunikacyjnego dojazdowego do centrum.
Trasa stanowiąc tzw. spięcie dróg krajowych nr 1, 15 oraz S-10, znacznie usprawniła powiązania drogowe tej części miasta z siecią dróg krajowych przebiegających przez Toruń.

Wybudowana ulica o szerokości 7,0 m i długości 4,03 km klasy G wyposażona jest w ciąg rowerowo - pieszy o długości 5,59 km i pobocza utwardzone o szerokości 2,0 m i długości 7,8 km, 15 zatok autobusowych do obsługi transportu publicznego, oświetlenie uliczne - 305 punktów oświetleniowych oraz odwodnienie powierzchniowe z użyciem kanalizacji deszczowej. Przystosowana jest także do przenoszenia obciążeń drogowych 115 KN/oś.

Projekt realizuje cele Działania 1.1 ZPORR – „Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego” tj. przyczynia się do realizacji celów poddziałania 1.1.1 „Infrastruktura drogowa”. tj. stanowi ważny element regionalnego systemu transportowego, poprawiający dostęp do dróg krajowych, a także do odciążenia układu komunikacyjnego miasta.
Realizację powyższych celów przedstawić można m.in. poprzez następujące rezultaty:

  • powierzchnia terenów inwestycyjnych, które stały się dostępne w wyniku realizacji projektu - 14,1 ha,
  • natężenie ruchu na drodze - 160 poj./h,
  • średni czas przejazdu między dwoma punktami sieci - 3,57 min,
  • nośność wybudowanego obiektu - 115 kN/oś.

Całkowita wartość projektu wyniosła 34 994 522,94 zł.

Kwota dofinansowania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 16 203 353,15 zł, co stanowiło 58,48% kosztów kwalifikowanych.

Umowa o dofinansowaniu projektu została podpisana w grudniu 2008 roku.

Realizator:
Miejski Zarząd Dróg w Toruniu

Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.

Metryczka projektu
Okres programowania
Okres programowania 2004-2006
Fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Program
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
Typ projektu
Projekt konkursowy
Tematyka projektu
Infrastruktura drogowa
Realizator
Miejski Zarząd Dróg