Zintegrowany System Informacyjny Miast

Tytuł projektu:
Zintegrowany System Informacyjny Miast

Program Operacyjny:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet V „Dobre rządzenie”
Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”
Poddziałanie 5.2.1 „Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej”

Data podpisania umowy o dofinansowanie:
23 maja 2014 r.
UDA-POKL.05.02.01-00-072/13-00

Termin realizacji:
2.04.2014 r. - 30.09.2015 r.

Dane finansowe:
Całkowity koszt realizacji projektu: 4 079 817,47 zł
Kwota dofinansowania: 3 467 844,85 zł
Wkład własny: 611 972,62 zł
Podział środków: Gmina Miasta Toruń – 194 716,18 zł
Partnerzy: Miasto Bydgoszcz – 315 596,08 zł i Gmina Miasta Grudziądz – 101 660,36 zł
Źródła finansowania:
Europejski Funduszu Społeczny (85%), Budżety Partnerów Projektu – 15%

Opis projektu:
Projekt polegał na zbudowaniu i wdrożeniu systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (U Lidera i Partnera Miasto Bydgoszcz) oraz uruchomieniu 70-ciu e-usług (u Lidera (20) i Partnerów (30+20). Każdy mieszkaniec otrzymał możliwość założenia bezpłatnego konta na platformie ePUAP oraz Profilu Zaufanego, dzięki którym będzie mógł kontaktować się z urzędem za pomocą bezpiecznego kanału informacyjnego.

Głównym celem projektu było podniesienie ilości i jakości świadczonych e-usług, podwyższenie kompetencji pracowników w zakresie stosowania nowoczesnych rozwiązań IT oraz w procesie świadczenia tych usług.

Cele szczegółowe, które zostały osiągnięte:

  • wzrost wymiany korespondencji elektronicznej wysyłanej przez urzędy,
  • wzrost liczby elektronicznych usług publicznych świadczonych przez JST za pomocą platformy ePUAP,
  • podniesienie wiedzy i umiejętności pracowników samorządowych w zakresie stosowania nowoczesnych rozwiązań IT w procesie świadczenia elektronicznych usług publicznych,
  • podniesienie świadomości obywateli oraz promocja wzrostu wykorzystania elektronicznych usług publicznych świadczonych przez JST.

Działania, które zostały zrealizowane:

  • utworzenie zaplecza technicznego do świadczenia w sposób zautomatyzowanye-usług publicznych za pomocą e-PUAP,
  • wdrożenie mechanizmów i narzędzi do świadczenia e-Usług publicznych za pomocą platformy ePUAP,
  • szkolenia pracowników,
  • promocja wzrostu wykorzystania e-usług publicznych.

Rezultaty:

  • wzrost wymiany korespondencji elektronicznej wysyłanej przez urzędy,
  • wzrost liczby elektronicznych usług publicznych świadczonych przez JST za pomocą platformy ePUAP,
  • podniesienie wiedzy i umiejętności pracowników samorządowych w zakresie stosowania nowoczesnych rozwiązań IT w procesie świadczenia elektronicznych usług publicznych,
  • podniesienie świadomości obywateli oraz promocja wzrostu wykorzystania elektronicznych usług publicznych świadczonych przez JST objęte wsparciem,
  • wdrożenie/modernizacja dziedzinowego systemu informatycznego,
  • wdrożenie/modernizacja istniejącego systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją,
  • uruchomienie punktów profili zaufanych.

Realizator:
Wydział Informatyki Urzędu Miasta Torunia

Partnerzy projektu:
Miasto Bydgoszcz i Gmina Miasta Grudziądz

Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Metryczka projektu
Okres programowania
Okres programowania 2007-2013
Fundusz
Europejski Fundusz Społeczny
Program
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Typ projektu
Projekt konkursowy
Grupa docelowa
Osoby dorosłe podnoszące kwalifikacje zawodowe
Tematyka projektu
Infrastruktura informatyczna
Realizator
Urząd Miasta Torunia Wydział Informatyki