Zintegrowany System Informacyjny Miast
Tytuł projektu:
Zintegrowany System Informacyjny Miast
Program Operacyjny:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet V „Dobre rządzenie”
Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”
Poddziałanie 5.2.1 „Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej”
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
23 maja 2014 r.
UDA-POKL.05.02.01-00-072/13-00
Termin realizacji:
2.04.2014 r. - 30.09.2015 r.
Dane finansowe:
Całkowity koszt realizacji projektu: 4 079 817,47 zł
Kwota dofinansowania: 3 467 844,85 zł
Wkład własny: 611 972,62 zł
Podział środków: Gmina Miasta Toruń – 194 716,18 zł
Partnerzy: Miasto Bydgoszcz – 315 596,08 zł i Gmina Miasta Grudziądz – 101 660,36 zł
Źródła finansowania:
Europejski Funduszu Społeczny (85%), Budżety Partnerów Projektu – 15%
Opis projektu:
Projekt polegał na zbudowaniu i wdrożeniu systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (U Lidera i Partnera Miasto Bydgoszcz) oraz uruchomieniu 70-ciu e-usług (u Lidera (20) i Partnerów (30+20). Każdy mieszkaniec otrzymał możliwość założenia bezpłatnego konta na platformie ePUAP oraz Profilu Zaufanego, dzięki którym będzie mógł kontaktować się z urzędem za pomocą bezpiecznego kanału informacyjnego.
Głównym celem projektu było podniesienie ilości i jakości świadczonych e-usług, podwyższenie kompetencji pracowników w zakresie stosowania nowoczesnych rozwiązań IT oraz w procesie świadczenia tych usług.
Cele szczegółowe, które zostały osiągnięte:
- wzrost wymiany korespondencji elektronicznej wysyłanej przez urzędy,
- wzrost liczby elektronicznych usług publicznych świadczonych przez JST za pomocą platformy ePUAP,
- podniesienie wiedzy i umiejętności pracowników samorządowych w zakresie stosowania nowoczesnych rozwiązań IT w procesie świadczenia elektronicznych usług publicznych,
- podniesienie świadomości obywateli oraz promocja wzrostu wykorzystania elektronicznych usług publicznych świadczonych przez JST.
Działania, które zostały zrealizowane:
- utworzenie zaplecza technicznego do świadczenia w sposób zautomatyzowanye-usług publicznych za pomocą e-PUAP,
- wdrożenie mechanizmów i narzędzi do świadczenia e-Usług publicznych za pomocą platformy ePUAP,
- szkolenia pracowników,
- promocja wzrostu wykorzystania e-usług publicznych.
Rezultaty:
- wzrost wymiany korespondencji elektronicznej wysyłanej przez urzędy,
- wzrost liczby elektronicznych usług publicznych świadczonych przez JST za pomocą platformy ePUAP,
- podniesienie wiedzy i umiejętności pracowników samorządowych w zakresie stosowania nowoczesnych rozwiązań IT w procesie świadczenia elektronicznych usług publicznych,
- podniesienie świadomości obywateli oraz promocja wzrostu wykorzystania elektronicznych usług publicznych świadczonych przez JST objęte wsparciem,
- wdrożenie/modernizacja dziedzinowego systemu informatycznego,
- wdrożenie/modernizacja istniejącego systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją,
- uruchomienie punktów profili zaufanych.
Realizator:
Wydział Informatyki Urzędu Miasta Torunia
Partnerzy projektu:
Miasto Bydgoszcz i Gmina Miasta Grudziądz
Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.