Przebudowa układu drogowego na pl. Bpa Chrapka w Toruniu
Tytuł projektu:
Przebudowa układu drogowego na pl. Bpa Chrapka w Toruniu
Program Operacyjny:
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Oś priorytetowa IV „Infrastruktura drogowa dla miast”
Działanie 4.2 „Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego”
Beneficjent Projektu:
Toruń - Miasto na prawach powiatu
Realizator:
Miejski Zarząd Dróg w Toruniu
Dane finansowe:
Wartość projektu: 22 239 348,19 zł
Kwota dofinansowania: 18 337 236,39 zł
Wkład własny: 3 902 118,80 zł
Źródło finansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
5 kwietnia 2017 r.
Termin realizacji:
12.02.2016 r. - 30.06.2019 r.
2017 - 2019 (roboty budowlane)
Opis projektu:
Przedmiotem projektu była przebudowa układu drogowego (skrzyżowania) wraz z towarzyszącą infrastrukturą na placu Bpa Chrapka w Toruniu. Dzięki realizacji inwestycji na miejscu niebezpiecznego i słabo czytelnego skrzyżowania powstało nowoczesne rondo turbinowe, nowe chodniki, drogi rowerowe i oświetlenie. W rezultacie plac Bpa Chrapka stał się przejrzystym bezkolizyjnym skrzyżowaniem dróg krajowych, które w znaczący sposób ułatwia przejezdność przez miasto Toruń.
Zakres rzeczowy inwestycji obejmował:
- przebudowę geometryczną układu drogowego,
- rozwiązanie kolizji i przebudowę infrastruktury technicznej nadziemnej i podziemnej,
- przebudowę sieci tramwajowej wraz z infrastrukturą,
- przebudowę zatok autobusowych,
- przebudowę konstrukcji jezdni i torowiska,
- przebudowę i budowę chodników,
- przebudowę i budowę dróg rowerowych,
- przebudowę i budowę oświetlenia,
- rozwiązania dojazdów lokalnych do przylegających terenów,
- urządzenie zieleni miejskiej i montaż małej architektury.
W wyniku realizacji inwestycji zostały osiągnięte następujące rezultaty:
- poprawa bezpieczeństwa ruchu - pojazdy poruszające się po rondzie turbinowym są w naturalny sposób kierowane bezkolizyjnie do odpowiedniego wylotu ronda, co przez całkowite wyeliminowanie przeplatania strumieni ruchu zmniejsza ryzyko kolizji,
- zwiększenie przepustowości i poprawa płynności ruchu drogowego,
- zwiększenie dostępności transportowej miasta Torunia do sieci TEN-T,
- skrócenie czasu przejazdu i zwiększenie komfortu podróży,
- poprawa stanu środowiska,
- poprawa wizerunku miasta Toruń poprzez wprowadzenie lepszej dostępności drogowej do miasta.
Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.