Toruńskie przedszkolaki
Tytuł projektu:
Toruńskie przedszkolaki - kreatywne dzieciaki
Program Operacyjny:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś Priorytetowa 10 "Innowacyjna edukacja"
Działanie 10.1 „Kształcenie ogólne i zawodowe w ramach ZIT”
Poddziałanie 10.1.1 „Wychowanie przedszkolne w ramach ZIT”
Wnioskodawca:
Gmina Miasta Toruń
Realizatorzy:
• Przedszkole Miejskie nr 8 im. Janiny Awgulowej w Toruniu
• Przedszkole Miejskie nr 11 im. Tony Halika w Toruniu
• Przedszkole Miejskie nr 15 im. Czesława Janczarskiego w Toruniu
• Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia
Dane finansowe:
Koszt całkowity: 2 320 061,53 zł
Kwota dofinansowania: 1 970 169,94 zł
Źródła finansowania: Europejski Fundusz Społeczny, budżet Gminy Miasta Toruń
Termin realizacji:
19.04.2017 r. – 31.07.2019 r.
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
28.12.2017 r.
Opis projektu:
Zwiększono liczbę miejsc przedszkolnych w Gminie Miasta Toruń. W Przedszkolach Miejskich nr 8, nr 11 i nr 15 utworzono łącznie 225 nowych miejsc (9 oddziałów):
• Przedszkole Miejskie nr 8: 2 oddziały - 50 miejsc.
• Przedszkole Miejskie nr 15: 2 oddziały - 50 miejsc.
• Przedszkole Miejskie PM nr 11 (budynek przy ul. Buszczyńskich 11): 5 oddziałów - 125 miejsc.
Wyposażono i finansowano przez okres 12 miesięcy bieżącą działalność nowych miejsc wychowania przedszkolnego.
Dzięki finansowemu wsparciu Unii Europejskiej oraz zaangażowaniu Gminy Miasta Toruń wyposażono:
- sale doświadczania świata w pomoce i urządzenia stymulujące rozwój zmysłów wzroku, słuchu, węchu dotyku, równowagi i orientacji przestrzennej oraz zakupiono sensoryczne pomoce dydaktyczne łączące funkcjonalność, innowacyjność i skuteczność terapeutyczną, wykorzystywane w celu zapewnienia dzieciom równomiernego rozwoju na różnych płaszczyznach;
- przedszkola w pomoce dydaktyczne do nauki kodowania, wykorzystujące najnowsze technologie i wspierające dobrą realizację celów kształcenia na poziomie edukacji przedszkolnej oraz sprzyjające budowaniu bezpiecznej i przyjaznej przestrzeni do nauki.
Zrealizowano zajęcia dodatkowe zwiększające szanse edukacyjne dzieci (zajęcia dodatkowe z kodowania, zajęcia dodatkowe z Integracji sensorycznej). Nauczyciele doskonalili swoje kompetencje zawodowe na studiach podyplomowych z Integracji Sensorycznej oraz na kursie doskonalącym w zakresie kodowania.
Zwiększenie liczby miejsc w przedszkolach przyczyniło się do zmniejszenia dysproporcji w dostępie do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej i poprawy szans edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym.
Dofinansowanie przeznaczono na:
• bieżącą działalność nowo utworzonych miejsc przedszkolnych,
• studia podyplomowe dla nauczycieli w zakresie integracji sensorycznej oraz kursy doskonalące w zakresie kodowania,
• realizację zajęć dodatkowych z integracji sensorycznej i kodowania, którymi objęto wszystkie dzieci z przedszkoli biorących udział w projekcie. Kwalifikacja dzieci na zajęcia nastąpiła po dokonanej w przedszkolach diagnozie. Zajęcia z kodowania poprowadzone były przez nauczycieli przedszkoli w ramach godzin ponadwymiarowych, zajęcia z integracji sensorycznej przez nauczycieli z innych placówek posiadających kwalifikacje. Po skończeniu studiów podyplomowych przez nauczycieli biorących udział w projekcie, zajęcia z integracji sensorycznej są realizowane przez nauczycieli z przedszkoli.
• doposażono nowo powstałe oddziały przedszkolne w pomoce dydaktyczne do realizacji zajęć.
Osiągnięte rezultaty:
• utworzono i utrzymano 225 nowych miejsc wychowania przedszkolnego, w tym dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami,
• rozszerzono ofertę ośrodków wychowania przedszkolnego o dodatkowe zajęcia zwiększające szanse edukacyjne 675 dzieci oraz wyrównujące zdiagnozowane deficyty,
• doskonalono umiejętności i kompetencje zawodowe 48 nauczycieli, niezbędne do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, w tym z dziećmi niepełnosprawnymi.
Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.
Metryczka projektu