Wszystkie dzieci równe są
Tytuł projektu:
Wszystkie dzieci równe są - poszerzenie ofert zajęć dodatkowych wyrównujących szanse edukacyjne niepełnosprawnych przedszkolaków w Toruniu
Program Operacyjny:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa 10 „Innowacyjna edukacja”
Działanie 10.2 „Kształcenie ogólne i zawodowe”
Poddziałanie 10.2.1 „Wychowanie przedszkolne”
Realizator:
Gmina Miasta Toruń
Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia
Przedszkole Miejskie nr 2 w Toruniu
Przedszkole Miejskie nr 10 w Toruniu
Przedszkole Miejskie nr 16 w Toruniu
Szkoła Podstawowa nr 16 w Toruniu
Szkoła Podstawowa Specjalna nr 19 w Toruniu
Szkoła Podstawowa nr 31 w Toruniu
Zespół Szkół nr 26
Dane finansowe:
Koszt całkowity: 695 868,08 zł
Kwota dofinansowania: 581 081,64 zł
Źródło finansowania: Europejski Fundusz Społeczny
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
16 maja 2018 r.
Termin realizacji:
1.09.2018 r. – 31.03.2020 r.
Opis projektu:
Projekt był skierowany do dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność różnego rodzaju, uczęszczających do oddziałów integracyjnych lub specjalnych z jednostek oświatowych, których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Toruń, a także do nauczycieli tych jednostek. Projekt realizowany był w Przedszkolu Miejskim nr 2, Przedszkolu Miejskim nr 10, Przedszkolu Miejskim nr 16, Szkole Podstawowej nr 16, Szkole Podstawowej Specjalnej nr 19, Szkole Podstawowej nr 31 i Zespole Szkół nr 26.
Celem projektu było poszerzenie oferty edukacyjnej o dodatkowe zajęcia zwiększające szanse edukacyjne dzieci oraz wyrównujące zdiagnozowanie deficyty, a także doskonalenie zawodowe nauczycieli niezbędne do pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami. Zajęcia odbywały się przez 12 miesięcy. Wsparciem została objęta grupa 85 przedszkolaków, dla których prowadzone były dodatkowe zajęcia wyrównujące ich szanse edukacyjne - z logorytmiki, terapii psychoruchowej, glottodydaktyki, zajęcia prowadzone metodą krakowską, metodą M. Montessorri i integracji sensorycznej. Ponadto 41 nauczycieli podniosło swoje kompetencje i kwalifikacje zawodowe w zakresie kształcenia specjalnego i pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami poprzez udział w różnych formach doskonalenia.
Zostało także zakupione wyposażenie niezbędne do prowadzenia zajęć dodatkowych dla dzieci miedzy innymi pomoce dydaktyczne do zajęć z zakresu Integracji Sensorycznej, logorytmiki czy glottodydaktyki. Wszystkie placówki wychowania przedszkolnego zostały zaopatrzone w niezbędne do prowadzenia zajęć zabawki, materiały czy drobny sprzęt.
Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.
Metryczka projektu