Innowacyjne modele współpracy publicznych służb zatrudnienia ze szkołami zawodowymi
Tytuł projektu:
Wspieranie przechodzenia ze szkoły na rynek pracy. Innowacyjne modele współpracy publicznych służb zatrudnienia ze szkołami zawodowymi
Program Operacyjny:
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Oś Priorytetowa IV „Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa”
Działanie 4.3 „Współpraca ponadnarodowa”
Realizator:
Lider Partnerstwa – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Partnerzy projektu - Bundesagentur für Arbeit (BA) Regionaldirektion Berlin-Brandenburg, Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia, Zespół Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych w Toruniu, Fundacja Gospodarcza Pro Europa
Dane finansowe:
Koszt całkowity projektu: 1 899 090,48 zł (w tym dla PUP dla Miasta Torunia 111 331,20 zł i Zespół Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych 103 355,20 zł)
Kwota dofinansowania: 1 842 117,75 zł (w tym dla PUP dla Miasta Torunia 111 331,20 zł i Zespół Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych 103 355,20 zł)
Wkład własny: 56 972,73 zł
Źródła finansowania: Europejski Fundusz Społeczny, Budżet Państwa
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
18.12.2018 r.
Termin realizacji:
1.01.2019 r. - 31.12.2021 r.
Opis projektu:
Cel projektu:
Zapewnienie płynnego i skutecznego przejścia młodzieży uczącej się w szkołach zawodowych i ich absolwentów na rynek pracy poprzez opracowanie i adaptację do polskich warunków, przetestowanie w 3 szkołach zawodowych na grupie 60 uczniów i w 3 PUP na grupie 30 bezrobotnych absolwentów szkół zawodowych oraz wdrożenie przez 24 instytucje (Powiatowe Urzędy Pracy lub szkoły zawodowe) innowacyjnych modeli: zacieśnienia współpracy doradców zawodowych z PUP z nauczycielami ze szkół zawodowych, wspierania przechodzenia na rynek pracy uczniów już na etapie nauki w szkole zawodowej, wspierania bezrobotnych absolwentów szkół zawodowych w wejściu na rynek pracy w ramach działalności publicznych służb zatrudnienia, bazujących na niemieckich rozwiązaniach w tym zakresie, w partnerstwie z Regionalną Dyrekcją Federalnej Agencji Pracy Berlin-Brandenburg (Bundesagentur fur Arbeit, Regionaldirektion Berlin-Brandenburg).
Opis działań:
- Przygotowanie rozwiązania we współpracy z partnerem ponadnarodowym.
- Testowanie wypracowanego rozwiązania na grupie docelowej projektu przy wsparciu partnera ponadnarodowego.
- Analiza efektów testowanego rozwiązania z uwzględnieniem opinii ekspertów oraz wsparcia partnera ponadnarodowego.
- Opracowanie z partnerem ponadnarodowym ostatecznej wersji wdrożeniowej rozwiązania z uwzględnieniem wyników testowania i przeprowadzonej analizy jego efektów.
- Wdrożenie rozwiązania do praktyki.
- Wypracowanie rekomendacji dla instytucji użytkownika w celu zapewnienia skutecznej trwałości stosowania wypracowanego rozwiązania.
Osiągnięte rezultaty:
- 25 instytucji wdrożyło nowe rozwiązania dzięki współpracy z partnerem zagranicznym;
- transfer i zaadoptowanie niemieckich rozwiązań w formie trzech innowacyjnych modeli (zacieśniono współpracę PUP ze szkołami zawodowymi, wspieranie przechodzenia na rynek pracy uczniów szkół zawodowych, wspieranie bezrobotnych absolwentów tych szkół)
- 20 reprezentantów partnerstwa ponadnarodowego i użytkowników opracowanego rozwiązania wzięło udział w wymianie doświadczeń i informacji;
- u 6 doradców zawodowych z PUP oraz 12 nauczycieli ze szkół zawodowych testujących opracowane rozwiązanie wypracowane w partnerstwie ponadnarodowym nastąpiło podniesienie świadomości, wiedzy i umiejętności;
- w 3 jednostkach krajowych partnerów nastąpił wzrost świadomości w zakresie trzech innowacyjnych modeli szkół zawodowych, wspierania przechodzenia na rynek pracy uczniów szkół zawodowych, wspierania bezrobotnych absolwentów tych szkół;
- u 66 doradców zawodowych z PUP oraz nauczycieli ze szkół zawodowych nastąpiło podniesienie świadomości, wiedzy i umiejętności w zakresie rozwiązania wypracowanego w partnerstwie ponadnarodowym.
Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.
Metryczka projektu