Dalekowzroczni w Toruniu i Bydgoszczy

Pogadanki o tym, jak segregować śmieci, konkursy w szkołach i na Facebooku, plakaty i billboardy na ulicach Bydgoszczy i Torunia – to tylko niektóre elementy kampanii edukacyjnej „dalEKOwzroczni” realizowanej przez bydgoską spółkę ProNatura w ramach projektu budowy spalarni odpadów. Nieodłącznym elementem kampanii jest jej bohater – bocian Boguś.

Kampania „dalekowzroczni” potrwa do września 2015 roku. Realizowana jest w ramach projektu pn. „Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. .Jej częścią są rozwieszane właśnie billboardy i plakaty uczące, jak należy postępować z odpadami.

W czasie akcji specjalny Kobus, wyposażony w nowoczesne narzędzia dydaktyczne i stanowiska badawcze, odwiedzi ponad 300 szkół w Bydgoszczy, Toruniu i okolicznych gminach. Mobilne laboratorium w celach dydaktycznych pokona około 48 tysięcy kilometrów, a ekologia będzie tematem blisko dwóch tysięcy godzin zajęć. Wiedzę z lekcji sprawdzą specjalne konkursy. Szkolenia czekają również niemal 1,5 tysiąca samorządowców, urzędników i nauczycieli z miast i gmin objętych projektem. Temat ochrony środowiska pojawi się w mediach i Internecie. W ramach kampanii „dalEKOwzrocznych” zaplanowano także wyjazdy studyjne do nowoczesnych europejskich instalacji zagospodarowania odpadów. Nieodłącznym elementem kampanii jest jej bohater – bocian Boguś.


– Na przedstawionej hierarchii opiera się system zagospodarowania odpadów, jaki budujemy w Bydgoszczy i regionie – mówi Marcin Janczylik, rzecznik ProNatury. – Naszym inwestycjom infrastrukturalnym towarzyszą działania edukacyjne. W kolejnych odsłonach „dalekowzrocznych” za pośrednictwem mediów i outdooru będziemy rozwijać wskazane etapy postępowania z odpadami. Nie zabraknie prezentacji dobrych praktyk w zakresie świadomych zakupów i ograniczania wytwarzanych śmieci. Będziemy promować również korzyści płynące z ich segregacji i recyklingu.

Ulicznej odsłonie kampanii towarzyszy konkurs. Każdy kto dołączy do grona „dalEKOwzrocznych” na Facebooku, prześle zdjęcie billboardu bądź plakatu kampanii i odpowie na pytanie związane z ochroną środowiska, ma szansę wygrać ekologiczne nagrody.