Łatwiejszy handel uliczny

21 lutego 2013 r. radni zgodzili się na uproszczenie procedur dotyczących handlu ulicznego w punktach małej gastronomii, ogródkach gastronomicznych, na jarmarkach, festynach i kiermaszach. Zmiany dotyczą także sprzedaży balonów, pamiątek i innych artykułów promujących Toruń na terenie Zespołu Staromiejskiego.

Rzecz dotyczy zmiany uchwały nr 270/03 Rady Miasta Torunia z 4 grudnia 2003 r. w sprawie określenia zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek opłaty targowej oraz w sprawie wprowadzenia zakazu handlu okrężnego na terenie miasta Torunia.

Obecnie, żeby móc prowadzić np. ogródek gastronomiczny czy sprzedawać balony na terenie Zespołu Staromiejskiego, przedsiębiorca musi uzyskać trzy zezwolenia:

  • Zgodę na prowadzenie handlu wydawaną na podstawie uchwały Rady Miasta Torunia i opłacie targowej oraz o zakazie handlu okrężnego
  • Decyzję Miejskiego Zarządu Dróg na zajęcie pasa drogowego wydawaną na podstawie ustawy o drogach publicznych
  • Decyzję Miejskiego Konserwatora Zabytków dot. pozwolenia na prowadzenie prac przy zabytku wydawaną na podstawie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

W myśl nowej uchwały, pierwsze z nich nie będzie już potrzebne, co znacznie uprości przedsiębiorcom prowadzenie działalności gospodarczej w tym zakresie.

Zmiana ta wpisuje się w rekomendacje końcowe Projektu Restart w części dotyczącej uproszczenia procedur administracyjnych: Rekomendacja 3 – „Biznes na Starym Mieście”, pkt 6: „W sprawach administracyjnych dot. Starego Miasta, ze względu na specyfikę  miejsca, konieczne jest uproszczenie miejskich procedur administracyjnych.”

Ponadto, w związku z przekształceniem przedsiębiorcy prowadzącego targowisko przy ul. Chrobrego 105/107, tj. z Przedsiębiorstwa Transportowo-Sprzętowego Budownictwa „Transbud-Toruń”  na  „Urbitor” Sp. z o.o., w uchwale dokonano takiej zmiany w miejscu, gdzie wymienia się przedsiębiorców prowadzących targowiska.