Toruń z rabatem wiosną i jesienią
Dobra wiadomość dla sympatyków akcji „Toruń za pół ceny”. W 2013 roku cieszące się wielkim zainteresowaniem wydarzenie odbędzie się dwukrotnie: na rozpoczęcie sezonu turystycznego – od 19 do 21 kwietnia i na jego zakończenie – od 20 do 22 września.
Akcja „Toruń za pół ceny” to wspólne przedsięwzięcie Biura Toruńskiego Centrum Miasta oraz Radia Plus Toruń polegające na obniżeniu o połowę cen na cały lub wybrany asortyment w toruńskich lokalach gastronomicznych, hotelach, obiektach kulturalnych oraz miejscach rekreacji. W tym roku odbędzie się po raz czwarty i z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, zarówno ze strony instytucji i przedsiębiorców, jak i klientów.
Ideą akcji jest ożywienie Starego Miasta i zintegrowanie społeczności lokalnej, w tym przede wszystkim przedsiębiorców prowadzących tu działalność gospodarczą. Obniżenie cen o 50 procent w restauracjach, klubach, hotelach, muzeach ma przyciągnąć na toruńską starówkę turystów i zachęcić mieszkańców do wyjścia z domu i skorzystania z atrakcji, jakie przygotowano na ten szczególny weekend.
W ubiegłorocznej, trzeciej edycji akcji „Toruń za pół ceny”, która odbyła się w dniach 21-23 września 2012 roku, wzięło udział 111 różnych podmiotów, w tym 11 hoteli i pensjonatów, 53 kawiarnie i restauracje, 15 instytucji kultury, 22 placówki sportowo-rekreacyjne i sklepy oraz dziewięć klubów. Atrakcje i rabaty przyciągnęły na toruńską starówkę tłumy mieszkańców i turystów. Ze zniżkowej oferty skorzystało blisko 33 tys. osób, w tym ok. 8 tys. gości spoza Torunia.
- Dlatego w tym roku zdecydowano się zorganizować dwie edycje: na rozpoczęcie sezonu turystycznego – od 19 do 21 kwietnia i na jego zakończenie – od 20 do 22 września - mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. - Tradycyjnie do udziału w akcji zaproszono hotele, restauracje, puby, kluby, również placówki kulturalne, muzealne, wystawiennicze, rekreacyjno-sportowe oraz punkty handlowe i usługowe zlokalizowane na starówce i poza nią.
Akcja będzie szeroko nagłaśniana. W ramach promocji przewidziano m.in. mobilną reklamę z grafiką informującą o akcji w Trójmieście, Łodzi, Poznaniu, Olsztynie i Bydgoszczy, wizyty stylizowanego patrolu straży miejskiej do Trójmiasta, Słupska, Poznania, Łodzi, Płocka i Włocławka oraz kampanię w mediach. Działać będzie także fanpage akcji „Toruń za pół ceny” na Facebooku, punkt informacyjny na Rynku Staromiejskim prowadzony przez Radio „Plus” Toruń i plenerowe studio Radia Plus Toruń akcji „Toruń za pół ceny”, nadające na żywo z lokalu lub ogródka letniego jednego z uczestników akcji. Ponadto wszelkie informacje pojawiać się będą na stronie internetowej www.torun-za-pol-ceny.pl, na miejskiej stronie www.torun.pl oraz na stronach partnerów akcji i licznych portalach społecznościowych.