Drugie życie banerów
Co zrobić z wielkimi banerami reklamowymi po ich wykorzystaniu? Toruńskie Centrum Sztuki Współczesnej przerabia je na modne eko-torby.
Wykonane z różnego typu tworzywa, mają po kilkadziesiąt, a czasem nawet kilkaset metrów kwadratowych i żywot zwykle dość krótki. Mowa o wielkoformatowych banerach promujących różne wydarzenia czy produkty albo wykorzystywanych do przysłaniania rusztowań remontowanych budynków. Ostatnia dekada to w Toruniu ogromny przyrost tej formy reklamy. W większości są to produkty jednorazowego użytku. Zdjęte z miejsca ekspozycji, zalegają w magazynach i piwnicach, pokrywając się kurzem.
Na pomysł, jak dać im drugie życie, wpadło toruńskie Centrum Sztuki Współczesnej. Po zakończeniu wystaw przerabia wielkie bilboardy promocyjne na eko-torby. Każda torba ma niepowtarzalny, atrakcyjny wygląd, jest wytrzymała i pojemna. W ten sposób zyskuje środowisko naturalne i miłośnicy sztuki, którzy mogą ze sobą nosić „kawałek ulubionej wystawy”. Do tej pory na torby zostały przetworzone banery promujące ekspozycje: "More is More" i "Serce na dłoni".
- Torby cieszą się wzięciem, to naprawdę fajny promocyjny gadżet, od dawna nam zależało na takim produkcie - mówi Katarzyna Drewnowska-Toczko, rzecznik prasowy Centrum Sztuki Współczesnej. - Można je kupić w naszej Księgarni Sztuki, kosztują 28 złotych i, w zależności od kolorystyki użytego banera, rozchodzą się albo natychmiast albo troszkę wolniej.
Nie jest to jedyny, recyklingowy produkt CSW. Placówka przerabia też na torebki prezentowe i wykorzystuje w swoich działaniach promocyjnych stare plakaty i ulotki.
Zdjęcia: Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu