Hala w Toruniu otwarta!

10 sierpnia w nowej hali sportowo-widowiskowej reprezentacja Polski pokonała kadrę Niemiec 68:67. Tego dnia oficjalnie zainaugurował swoją działalność nowy obiekt w Toruniu. Najwięcej punktów w meczu zdobył torunianin Adam Waczyński.

Mecz poprzedziły oficjalne uroczystości, podczas których odbyło się oficjalne przecięcie biało-czerwonej wstęgi.

Możemy być pewni, że będzie to hala sukcesów toruńskiego i polskiego sportu – mówi prezydent Torunia Michał ZaleskiA także mocnego dynamizowania życia kulturalnego czy społecznego Torunia i regionu! Niemniej zanim to nastąpi, możemy już sam fakt powstania w Toruniu tego imponującego obiektu uważać za wielki sukces.

Rozgrywany przy wypełnionej hali mecz Polska – Niemcy był bardzo emocjonujący. Biało-czerwoni zwycięstwo zapewnili sobie dopiero w ostatnich sekundach spotkania.

- Bardzo się cieszę, że potrafiliśmy zwyciężyć tak trudne spotkanie - mówi Adam Waczyński. Wytrzymaliśmy presję, spełnialiśmy wszystkie założenia meczowe. Bardzo długo się do tego meczu przygotowaliśmy. Udało nam się powstrzymać ich najgroźniejszych strzelców. Zagraliśmy twardo, było ciężko, a momentami nawet dramatycznie. Wyciągnęliśmy to na naszą korzyść. Każdy dołożył do tego swoją cegiełkę.

Chciałbym okazać szacunek moim zawodnikom - mówi trener kadry Mike Taylor. To był naprawdę ciężki mecz. Jestem zadowolony z naszego wysiłki w obronie. Niemcy mieli dobry plan w defensywie, wywierali na nas presję. Udawało nam się jednak kończyć akcje ofensywne. Dobrze reagowaliśmy na wszelkie problemy. To było wielkie zespołowe zwycięstwo.

Polska – Niemcy 68:67 (22:20, 14:11, 20:19, 12:17)

Polska: Waczyński 19, Ponitka 16, Cel 10, Karnowski 8, Skibniewski 7, Zamojski 5, Kulig 3, Szewczyk 0, Hrycaniuk 0, Łączyński 0, Gielo 0

Niemcy: Schaffartzik 16, Schroeder 16, Harris 9, Benzing 8, Kleber 6, Zirbes 6, Vargas 2, Tadda 2, Theis 2, Staiger 0, Seiferth 0

Reprezentacja Polski koszykarzy 7 sierpnia spotkała się z prezydentem Torunia Michałem Zaleskim. W spotkaniu udział wziął trener kadry Mike Taylor, wraz z asystentami Pawłem Turkiewiczem i Wojciechem Kamińskim oraz sztabem szkoleniowym. Pojawił się również menedżer drużyny Marcin Widomski oraz zawodnicy reprezentacji Polski, w tym kapitan kadry Szymon Szewczyk i torunianie Przemysław Karnowski oraz Adam Waczyński, który na rozgrywanym w nowej hali sportowo-widowiskowej Toruń Basket Cup został MVP turnieju.

- Wszyscy kibice trzymają kciuki i życzą Wam zwycięstwa 10 sierpnia w meczu z Niemcamimówi prezydent Torunia Michał Zaleski. – Połączyliśmy ten mecz z oficjalnym oddaniem do użytku nowej hali sportowo-widowiskowej w Toruniu, którą poznaliście podczas zwycięskiego turnieju Toruń Basket Cup.

- Chcielibyśmy podziękować za toruńską gościnność - mówi kapitan kadry Szymon Szewczyk. W samych superlatywach możemy mówić o mieście i hali.

Kapitan wręczył również prezydentowi koszulkę reprezentacji.

- Dziękuję za gościnność i wszystko co miasto zrobiło dla reprezentacjimówi trener Mike Taylor. – Sądzę, że wyniki świadczą o tym, że granie na nowej hali stanowi dla nas cenną  przewagę. Naszym celem jest wyjechanie z Torunia bez porażki.

W dniach 1-3 sierpnia w nowej hali sportowo-widowiskowej Toruniu rozgrywany był turniej Toruń Basket Cup, w którym zwyciężyła Reprezentacja Polski. MVP zawodów został torunianin Adam Waczyński.

Polacy zwycięstwo w Toruń Basket Cup zapewnili sobie w ostatnim meczu z Iranem, który zakończył się wynikiem: 83:70 (26:19, 26:19, 15:15, 16:14). Biało-czerwoni w zmaganiach na parkiecie toruńskiej hali pozostali niepokonani pierwszego dnia turnieju pokonując Portugalię 87:65 (27:17, 19:16, 20:19, 21:13), drugiego - po emocjonującej dogrywce - Szwecję 82:80 (23:22, 15:18, 23:17,12:15, d. 9:7).

- Mieliśmy dużo szacunku do rywalamówi trener kadry Mike Taylor. Iran ma mnóstwo świetnych zawodników. Uznanie i szacunek należą się jednak przede wszystkim zawodnikom. Jestem zadowolony z mentalnego podejścia do spotkania. Turniej był świetnym przygotowaniem do meczu z Niemcami. Jestem dumny ze zwycięstwa w całym Toruń Basket Cup.

Bardzo dobrze na turnieju zaprezentowali się torunianie Przemysław Karnowski i Adam Waczyński. Drugi z nich został MVP turnieju.

- Było to dla nas znakomite doświadczeniemówi Adam Waczyński. Chcieliśmy mieć pewność siebie przed najważniejszym meczem w kwalifikacjach z Niemcami. Na pewno idziemy w dobrym kierunku. Mamy zawodników, którzy chcą walczyć. Dajemy z siebie wszystko w obronie i w ataku. Teraz jest odpoczynek, kilka dni przerwy. Później wracamy i przygotowujemy się do meczu z Niemcami.