Program Indywidualizacji Procesu Nauczania i Wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim

Tytuł projektu:
Program Indywidualizacji Procesu Nauczania i Wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim”

Program Operacyjny:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”
Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”
Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”

Realizator:
Projekt systemowy realizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w partnerstwie z jednostkami samorządu terytorialnego, w tym z Gminą Miasta Toruń.
Realizator projektu w Gminie Miasta Toruń: Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia

Wartość projektu dla Gminy Miasta Toruń:
2 283 708 zł

Źródła finansowania:
Europejski Fundusz Społeczny (85%): 1 941 151,80 zł
Budżet Państwa (15%): 342 556,20 zł

Cel projektu:
Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i uczennic z klas I-III we wszystkich szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń w latach szkolnych 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 poprzez indywidualizację procesu kształcenia.

Grupa docelowa:
5 746 uczennic i uczniów z klas I-III uczęszczających do wszystkich 27 szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń.
Szkoły biorące udział w projekcie:
•    Szkoła Podstawowa Nr 1,
•    Szkoła Podstawowa Nr 2,
•    Szkoła Podstawowa Nr 3,
•    Szkoła Podstawowa Nr 5,
•    Szkoła Podstawowa Nr 6,
•    Szkoła Podstawowa Nr 7,
•    Szkoła Podstawowa Nr 8 w Zespole Szkół Nr 8,
•    Szkoła Podstawowa Nr 9 w Zespole Szkół Nr 9,
•    Szkoła Podstawowa Nr 10 w Zespole Szkół Nr 7,
•    Szkoła Podstawowa Nr 11,
•    Szkoła Podstawowa Nr 13,
•    Szkoła Podstawowa Nr 14 w Zespole Szkół Nr 14,
•    Szkoła Podstawowa Nr 15 w Zespole Szkół Nr 15,
•    Szkoła Podstawowa Nr 16 w Zespole Szkół Nr 16,
•    Szkoła Podstawowa Nr 17,
•    Szkoła Podstawowa Nr 18 w Zespole Szkół Nr 5,
•    Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 19 w Zespole Szkół Nr 6,
•    Szkoła Podstawowa Nr 23,
•    Szkoła Podstawowa Nr 24 w Zespole Szkół Nr 24,
•    Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 26 w Zespole Szkół Nr 26,
•    Szkoła Podstawowa Nr 27,
•    Szkoła Podstawowa Nr 28 w Zespole Szkół Nr 28,
•    Szkoła Podstawowa Nr 31 w Zespole Szkół Nr 31,
•    Szkoła Podstawowa Nr 32,
•    Szkoła Podstawowa Nr 33,
•    Szkoła Podstawowa Nr 34 w Zespole Szkół Nr 34,
•    Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia w Zespole Szkół Muzycznych.

Główne działania:

  • prowadzenie zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w  czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
  • prowadzenie zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
  • prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
  • prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych i  psychoedukacyjnych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
  • prowadzenie gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy,
  • prowadzenie specjalistycznych zajęć terapeutycznych dla dzieci niepełnosprawnych – muzykoterapia, integracja sensoryczna, bajkoterapia, kinezjologia edukacyjna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia metodą M.Montessori, terapia behawioralna,
  • prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych,
  • doposażenie bazy dydaktycznej 27 szkół w materiały dydaktyczne wynikające z procesu indywidualizacji oraz specjalistyczny sprzęt.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.