Wybory. Ważne terminy przed II turą (aktualizacja)
Jeszcze do 7 lipca 2020 r. można zgłosić wniosek o dopisanie do spisu wyborców poza miejscem stałego zamieszkania, a do 10 lipca – pobrać zaświadczenie o prawie do głosowania.
W najbliższą niedzielę, 12 lipca 2020 r. odbędzie się II tura wyborów prezydenckich. Poniżej przypominamy ważne terminy:
Dopisanie do spisu wyborców
Jeżeli na pierwszą turę wyborów prezydenckich dopisałeś się do spisu wyborców poza miejscem swojego zamieszkania, to będziesz w tym samym spisie uwzględniony również w drugiej turze głosowania. Jeżeli jednak w drugiej turze chcesz głosować w innym miejscu niż w pierwszym, to musisz pobrać zaświadczenie o prawie do głosowania z Wydziału Spraw Administracyjnych UMT przy ul. Stefana Batorego 38/40.
Jeżeli w pierwszej turze głosowałeś w miejscu stałego zamieszkania (np. w Toruniu), ale w dniu ponownego głosowania będziesz przebywał poza tym miejscem, to powinieneś w nowym miejscu (nowym urzędzie gminy) zgłosić wniosek o dopisanie do spisu w tej gminie.
Dopisanie do spisu wyborców można zgłosić do 7 lipca 2020 r.
Do pobrania - druk wniosku o dopisanie do spisu wyborców
Gdzie złożyć wniosek, JEŻELI CHCESZ DOPISAĆ SIĘ DO SPISU W TORUNIU?
• Wydział Spraw Administracyjnych - do 7 lipca w godzinach 7:30-17:00;
• PIUM Wały gen. Sikorskiego 8 - do 7 lipca w godzinach 7:30-15:30
• PIUM w CH PLAZA oraz PIUM w CH COPERNICUS - do dnia 7 lipca w godzinach 9:00-17:00
• elektronicznie - najlepiej za pomocą formularza udostępnionego w serwisie gov.pl >>> przejdź do formularza
Zaświadczenie o prawie do głosowania
Jeżeli pobrałeś takie zaświadczenie przed pierwszą turą, nie musisz nic robić - otrzymane wówczas dokumenty pozwalają zagłosować w dowolnej komisji wyborczej. Jeżeli natomiast nie pobierałeś zaświadczenia przed pierwszą turą wyborów, ale chcesz je mieć na drugą turę, możesz wnioskować o jego wydanie do 10 lipca 2020 (piątek).
Jak złożyć wniosek?
1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o wydanie zaświadczenia.
2. Wypełniony wniosek możesz złożyć:
• osobiście w Wydziale Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Torunia, ul. Batorego 38/40: do 7 lipca w godzinach 7:30-17:00 oraz od 8 do 10 lipca w godzinach 7:30-15:30;
• pocztą tradycyjną na adres: Wydział Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Torunia, ul. Stefana Batorego 38/40, 87-100 Toruń;
• w formie elektronicznej, podpisany podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: ePUAP/UMTorun/SkrytkaESP
Do pobrania: wniosek o wydanie zaświadczenia
Zaświadczenie można odebrać osobiście lub przez osobę upoważnioną.
UWAGA!
Pamiętaj o wcześniejszym umówieniu terminu wizyty w Wydziale Spraw Administracyjnych: tel. 56 611-83-24, 56 611-83-45 lub e-mail: wsa@um.torun.pl
Jeżeli pobrałeś zaświadczenie przed pierwszą turą głosowania to otrzymałeś dwa egzemplarze – po jednym na każdą turę. Nie składasz w takim przypadku żadnego nowego wniosku. W dniu ponownego głosowania możesz udać się do dowolnego lokalu wyborczego i zagłosować tam na podstawie drugiego posiadanego zaświadczenia.