Węzeł przesiadkowy przy dworcu Toruń Wschodni
Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego - w rejonie pl. Skarbka.
W ramach konsultacji społecznych zostaną pokazane możliwe dwa warianty budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni (rejon pl. Skarbka) wraz ze zmianą układu drogowego, obejmującego:
- fragment ulicy Skłodowskiej-Curie,
- fragment ul. Kościuszki,
- fragment ul. Żółkiewskiego,
- fragment ul. Sobieskiego,
- plac Skarbka
Jeśli chcesz wziąć udział w konsultacjach?
1) Zapoznaj się z wariantami budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego:
Do pobrania:
- Wariant 1 - część 1 budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego
- Wariant 1 - część 2 budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego
Wariant 1 przewiduje rozbudowę istniejącego skrzyżowania w rejonie pl. Skarbka, m.in. umożliwia pojazdom poruszanie się z ul. Żółkiewskiego w kierunku ul. Sobieskiego. Wiadukt drogowo-tramwajowy w ul. Kościuszki zostałby poszerzony o jeden pas ruchu po południowej stronie i ciąg pieszo-rowerowy w postaci niezależnej równoległej kładki. Ulice Kościuszki i Żółkiewskiego zaprojektowano jako dwujezdniowe trzypasowe o szer. pasów ruchu 3,5 m, a ul. Sobieskiego i Skłodowskiej-Curie jednojezdniowe o szer. pasów ruchu 3,0 m. Na węźle przesiadkowym obowiązywałby ruch jednokierunkowy (jeden wjazd i wyjazd) z wyjątkiem odcinka dojazdu do nieruchomości. Połączono pętlę autobusową z parkingami przydworcowymi. Na węźle zaprojektowano przystanek autobusowy przed budynkiem dworca, strefę „Kiss&Ride”, strefę Taxi, 3 miejsca parkingowe dla autobusów, w tym 2 dla elektrycznych i 94 miejsca dla samochodów osobowych, w tym 6 elektrycznych. Tereny przyległe zostały skomunikowane chodnikami i ciągami pieszo-rowerowymi: utrzymano przejścia na poziomie jezdni w ciągu ul. Sobieskiego, przesunięto przejście i przejazd rowerowy w ul. Żółkiewskiego - bliżej tarczy skrzyżowania, dodano przejście na wysokości ul. Studziennej, utrzymano przejście podziemne pod ul. Skłodowskiej-Curie. Zaprojektowano przystanek przelotowy bezpośrednio przy ul. Skłodowskiej-Curie oraz utrzymano linię tramwajową w stanie istniejącym.
- Wariant 2 budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego:
Wariant 2 przewiduje przebudowę istniejącego skrzyżowania w rejonie pl. Skarbka do formy węzła drogowego z 4 łącznicami. Łącznice od strony ul. Kościuszki i Żółkiewskiego byłyby zakończone skrzyżowaniami tylko na prawych skrętach, a od strony ul. Skłodowskiej-Curie i Sobieskiego - rondami o średnicy 35 m. Ulice Kościuszki i Żółkiewskiego zaprojektowano jako dwujezdniowe, dwu- i trzypasowe o szer. pasa ruchu 3,5 m, przy czym utrzymano istniejącą szerokość jezdni, natomiast zmieniono układ pasów i prowadzenie kierunków. Na jednojezdniowych ul. Sobieskiego i Skłodowskiej-Curie utrzymano szerokości pasów ruchu oraz łącznic węzła o szer. jezdni 6,0 m. Pod wiaduktem Kościuszki zaprojektowano połączenie bypassem dwóch rond nową jednojezdniową ulicą o szerokości pasów ruchu 3,25 m. Wjazd i wyjazd na teren węzła przesiadkowego odbywałby się za pośrednictwem jednego z rond oraz dodatkowo przez skrzyżowanie - tylko na prawe skręty od strony ul. Skłodowskiej-Curie. Na węźle zaplanowano przystanek autobusowy przed budynkiem dworca, strefę „Kiss&Ride”, strefę Taxi, 3 miejsca parkowania dla autobusów, w tym 2 dla elektrycznych, 169 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, w tym 6 dla elektrycznych (100 miejsc pod wiaduktem Kościuszki, 69 miejsc przed dworcem; obecnie 70 miejsc parkingowych). W ramach skomunikowania chodnikami i ciągami pieszo-rowerowymi terenów przyległych zaprojektowano dwa dodatkowe przejścia podziemne pod ulicami Żółkiewskiego i Sobieskiego, a istniejące przejście pod ul. Skłodowskiej-Curie wydłużono. Przewidziano też przystanek przelotowy przed rondem w ciągu ul. Skłodowskiej-Curie oraz utrzymano linię tramwajową w stanie istniejącym.
2) Zapisz się i weź udział w dyżurze konsultacyjnym on-line z udziałem projektantów.
Zapraszamy do udziału w dwugodzinnym dyżurze konsultacyjnym, który odbędzie się 22 stycznia 2021 r., w godzinach 9.00-18.00:
Możliwe jest zorganizowanie nawet czterech grup, w zależności od liczby zgłoszeń oraz preferencji czasowych uczestników:
- 1 grupa w godzinach 09:00 - 11:00
- 2 grupa w godzinach 11:00 - 13:00
- 3 grupa w godzinach 14:00 - 16:00
- 4 grupa w godzinach 16:00 - 18:00
WAŻNE!
Jeżeli chcesz wziąć udział w dyżurze i przekazać swoje uwagi:
1) zgłoś chęć udziału pocztą elektroniczną, na adres: konsultacje@um.torun.pl
w zgłoszeniu należy podać:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- preferowaną godzinę spotkania, w ramach jednej z czterech grup - patrz wyżej
Zgłoszenia przyjmujemy do 20 stycznia 2021 r., do godz. 15.00
3) Napisz do nas:
Jeżeli nie możesz wziąć udziału w dyżurze, prześlij swoją opinię na adres: konsultacje@um.torun.pl. Na uwagi czekamy do 29 stycznia 2021 r.
Konsultacje społeczne prowadzi Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji we współpracy z Wydziałem Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia oraz Miejskim Zarządem Dróg.
Przejdź do projektu na stronie www.konsultacje.torun.pl