Dodatkowe ułatwienia w kontaktach z WOM

Aby odciążyć infolinie telefoniczne Wydziału Obsługi Mieszkańców uruchomiono system rezerwacji internetowej po odbiór stałych dowodów rejestracyjnych oraz procedury zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu.

Po odbiór dowodu rejestracyjnego można umówić się z dnia na dzień, jeszcze kilka miesięcy temu, kiedy rozpoczęła się pandemia COVID-19 nie było to możliwe. Po odbiór stałego dowodu rejestracyjnego można się umówić, jak dotychczas pod numerem telefonu 56 611 8867 lub poprzez system rezerwacji internetowej https://rezerwacja.um.torun.pl/#/.

W systemie rezerwacji internetowej terminy dostępne są w każdy dzień roboczy w godzinach 7:30-11:00, pozostałe terminy dostępne są w systemie rezerwacji telefonicznej. Stały dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru w okresie dwoch tygodni od rejestracji pojazdu.  Od 2 listopada 2020 do 31 stycznia 2021 r. Referat Ewidencji Pojazdów i Kierowców wydał 6013 dowodów rejestracyjnych.

Dodatkowo, poprzez system rezerwacji internetowej uruchomiona została nowa funkcjonalność - rezerwacja wizyty w sprawie zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu. Od 1 stycznia br. obowiązuje 30-dniowy termin na zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu dla transakcji dokonanych po 1 stycznia br.  W chwili obecnej liczba spraw z tego zakresu wzrosła o 20% w stosunku do listopada oraz grudnia 2020 r. Niezgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu w ww. terminie wiąże się z nałożeniem kary administracyjnej w wysokości od 200 do 1000 zł, stąd uruchomiony został system rezerwacji internetowej jako dodatkowy kanał realizacji tej sprawy. Przypominamy, że sprawę można zrealizować poprzez e-puap, skrzynkę podawczą i korespondencyjnie. 

W okresie od 2 listopada do 31 stycznia Referat Ewidencji Pojazdów i Kierowców obsłużył 9 768 osób.

fot. Małgorzata Litwin