Ruszył system Moje Auto SMS
Rejestrujesz auto? Skorzystaj z esemesowego systemu umawiania wizyt w Wydziale Obsługi Mieszkańców, dotyczących spraw związanych z rejestracją pojazdów. Nowy system zapewnia sprawną obsługę mieszkańców w tym zakresie.
System nosi nazwę MOJE AUTO SMS i polega na wysłaniu na specjalny numer 799 448 018 wiadomości SMS z danymi pojazdu, którego ma dotyczyć wizyta w WOM. W wiadomości SMS należy podać wyłącznie:
- numer rejestracyjny pojazdu - zarejestrowanego na terytorium RP;
- numer VIN pojazdu, w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy.
Poprzez system mieszkańcy umówią się na załatwienie takich spraw, jak:
• rejestracja pojazdu,
• wymiana dowodu rejestracyjnego,
• dokonanie zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym,
• uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu.
- Wprowadzenie systemu wiąże się ze zgłoszeniami, jakie kierują do nas mieszkańcy Torunia, informując, iż chcieliby, abyśmy dalej usprawniali system rejestracji pojazdów, ale także innych spraw związanych z dokumentami kierowców – wyjaśnił prezydent Michał Zaleski podczas konferencji prasowej w dniu 5 sierpnia 2021 r. - Tylko w roku 2021 Wydział Obsługi Mieszkańców odnotował około 30 tys. tego typu spraw.
- System Moje Auto SMS jest rozwiązaniem autorskim, które powstało przy współpracy dwóch wydziałów – Wydziału Obsługi Mieszkańców i Biura Projektów Informatycznych, które stworzyło aplikację do jego obsługi. To nowatorskie rozwiązanie na skalę kraju. Podobnie działającym rozwiązaniem jest ogólnopolska rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19 – powiedział Mariusz Szefera, dyrektor Biura Projektów Informatycznych.
Kliknij w plakat, aby powiększyć.
Jak wygląda procedura?
- Wyślij SMS-a na nr 799 448 018 z danymi pojazdu, którego dotyczyć ma wizyta (nr rejestracyjny lub VIN, w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy)
- W przeciągu trzech dni roboczych od wysłania zgłoszenia pracownik Urzędu Miasta Torunia skontaktuje się z Tobą telefonicznie w godzinach między 8:00 a 17:00 i wyznaczy termin wizyty. W trakcie rozmowy podać należy imię i nazwisko osoby zgłaszającej. W przypadku wydłużenia terminu pierwszego kontaktu, mieszkaniec otrzyma wiadomość SMS o przewidywanym terminie kontaktu.
- Po rozmowie otrzymasz SMS-a z potwierdzeniem terminu wizyty.
- Przygotuj wszystkie potrzebne dokumenty i przyjdź nie szybciej niż na 10 minut przed umówioną wizytą
Do pobrania:
>>> Wykaz potrzebnych dokumentów
- Jeżeli klient nie będzie odbierać telefonu, wówczas jednego dnia będziemy podejmować dwie próby skontaktowania się z nim, jeśli one się nie powiodą – przesłany zostanie kolejny SMS informujący, że te próby podejmowaliśmy. W tym SMS-ie będzie też informacja o terminie kolejnej próby kontaktu. Jeżeli i ta trzecia próba również się nie powiedzie, wtedy mieszkaniec otrzyma z góry wyznaczony termin na realizację sprawy i będzie miał 24 godziny na jego potwierdzenie.Jeśli i tego nie zrobi, otrzyma wiadomość SMS z informacją o braku potwierdzenia wizyty oraz o anulowaniu zgłoszenia – tłumaczyła Katarzyna Błądek-Mikołajczyk, dyrektor Wydziału Obsługi Mieszkańców.
Ważne! Umówiona wizyta dotyczyć może tylko i wyłączenie pojazdu wskazanego w wiadomości SMS. Nie dopuszcza się zamiany pojazdu wskazanego w wiadomości SMS na inny pojazd.
- Jesteśmy już gotowi do przyjmowania zgłoszeń od mieszkańców – zachęcamy wszystkich do wysyłania smsów. Do końca sierpnia trwa testowanie tej usługi, żeby w razie potrzeby móc na bieżąco wprowadzać modyfikacje. Ruszamy także z kampanią informacyjną - dzwoniąc do Wydziału Obsługi Mieszkańców, klienci usłyszą dokładną instrukcję, jak wykonać zgłoszenie. W przestrzeni miejskiej pojawią się także plakaty, billboardy, ulotki – powiedziała Katarzyna Błądek-Mikołajczyk, dyrektor Wydziału Obsługi Mieszkańców.
Do pobrania:
>>> Regulamin MOJE AUTO SMS
Cały czas możliwe są inne formy kontaktu z Wydziałem Obsługi Mieszkańców:
• umówienie wizyty za pomocą systemu rezerwacji internetowej dostępnej na stronie http://rezerwacja.um.torun.pl
• poprzez infolinię: 56 611 87 09 w godz. od 8:00 do 10:00
• wysyłając e-mail pod adres: wom@um.torun.pl.
Wnioski z zakresu ww. spraw można złożyć również korespondencyjnie:
• za pośrednictwem skrzynek podawczych znajdujących się w siedzibach urzędu,
• za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej www.esp.pwpw.pl,
• za pośrednictwem paczkomatów Inpost.
Fot. Natalia Przytarska