Toruń w „Pytanie na śniadanie”
Toruń gościł na antenie TVP2 w porannym programie "Pytanie na śniadanie". Ekipa Telewizji Polskiej realizowała w naszym mieście materiał do cyklu „Pytanie na śniadanie” z cyklu „Pytanie na lato – odpoczywaj w Polsce”, który jest elementem kampanii promującej turystykę kulinarną.
Ekipa programu „Pytanie na śniadanie” przyjechała do Torunia w dniu 7 lipca 2022 r., aby zrealizować odcinek cyklu „Pytanie na lato – odpoczywaj w Polsce”. Nagranie odbyło się w ramach projektu Polskich Marek Turystycznych Polskiej Organizacji Turystycznej, którego Toruń jest laureatem od 2019 roku. Na turystycznym szlaku kulinarnym po Polsce nie mogło zabraknąć piernika i potraw przygotowywanych z wykorzystaniem korzennego smaku. Dlatego program nagrywano w Muzeum Toruńskiego Piernika, a plenerowe gotowanie na terenie ruin Zamku Krzyżackiego.
W realizację odcinka włączyli się również toruńscy przedsiębiorcy działający w branży gastronomicznej oraz członkowie Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Materiał zrealizowany w Toruniu został wyemitowany 15 lipca 2022 r. w programie „Pytanie na śniadanie”.
Wejście z Torunia można zobaczyć na stronie programu Pytanie na śniadanie
Ciekawym zjawiskiem ostatnich lat jest rozwój podróży inspirowanych kulinariami. Zdrowa kuchnia, słynne restauracje czy lokalne smaki coraz częściej stają się ważnym celem turystycznych wojaży. Dobra kuchnia niczym magnes przyciąga nie tylko prawdziwych smakoszy, ale i turystów poszukujących nowych, oryginalnych wakacyjnych doświadczeń. Wiedząc o tym, słynne na całym świecie toruńskie specjały, pierniki lokalni szefowie kuchni wykorzystują do tworzenia potraw z wykorzystaniem korzennego i słodkiego smaku. Coraz częściej w menu toruńskich restauracji możemy spotkań dania z piernikową nutką. Tym samym turyści odwiedzający Toruń nie tylko mogą przygotować własnoręcznie piernik, uczestnicząc w organizowanych warsztatach wypieku piernika, czy zakupić słodycze w licznych sklepach z piernikami, ale również skosztować potraw czy napojów o charakterystycznym smaku piernikowym.
Polskie Marki Turystyczne to jeden ze strategicznych projektów zapisanych w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do 2020 r. z perspektywą do 2030 r. Ma on na celu wspieranie procesu tworzenia oraz rozwoju terytorialnych marek turystycznych, które będą organizacyjnym i promocyjnym parasolem dla zbioru produktów turystycznych i usług turystycznych dostępnych na danym obszarze.