Nowi urzędnicy po ślubowaniu

Siedem nowych osób podjęło pracę w Urzędzie Miasta Torunia. Po zakończonej służbie przygotowawczej i zdanym egzaminie 24 kwietnia 2023 r. złożyły ślubowanie na sztandar miasta.

- Od dzisiaj jesteście Państwo pełnoprawnymi członkami korpusu pracowników samorządowych i podejmujecie wyzwanie, jakim jest służenie miastu i mieszkańcom Torunia mówił zastępca prezydenta Torunia Zbigniew Fiderewicz.Aplikowaliście na różne stanowiska w urzędzie: od dyrektora po inspektora, jednak każdy, bez względu na zajmowane stanowisko, jeżeli po raz pierwszy podejmuje pracę w administracji samorządowej, obowiązkowo musi odbyć służbę przygotowawczą i zdać egzamin. W czasie tej służby nabywa się wiedzę na temat funkcjonowania samorządu terytorialnego, jego organów i zadań. Życzę Państwu wszystkiego najlepszego! Wierzę i liczę na to, że swoją wiedzę i doświadczenie oddacie na rzecz pracy w samorządzie toruńskim.

Nabory na stanowiska urzędnicze są uzupełnieniem naturalnego ruchu kadrowego w urzędzie – związanego z przechodzeniem pracowników na emerytury czy odejściem z pracy z innych przyczyn.

W obecności wiceprezydenta Zbigniewa Fiderewicza i swoich bezpośrednich przełożonych ślubowanie złożyli:

  • Robert Kozakiewicz - mgr prawa – dyrektor Biura Analiz i Nadzoru
  • Paula Gałązka - mgr zarządzania informacją i bibliologią – Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji
  • Joanna Kasprowicz- Wróblewska -  mgr inż. technologii żywności i żywienia człowieka – Wydział Środowiska i Ekologii  
  • Wojciech Osmański - mgr logistyki – Wydział Gospodarki Komunalnej    
  • Marcin Pryka - mgr politologii - Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji
  • Tomasz Przybysz - mgr administracji – Wydział Sportu i Rekreacji
  • Jacek Włodek -    mgr bezpieczeństwa wewnętrznego – Wydział Podatków i Windykacji

Ustawa o pracownikach samorządowych przewiduje, że z osobami podejmującymi po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach samorządu terytorialnego zawiera się umowę o pracę na czas określony - do 6 miesięcy. W tym czasie kieruje się je do służby przygotowawczej, w czasie której odbywają szkolenie w różnych jednostkach urzędu, zapoznając się z organizacją urzędu i pracą poszczególnych wydziałów. Służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się złożeniem egzaminu. Jeśli jego wynik jest pozytywny, pracownicy składają ślubowanie na sztandar miasta. Odbycie służby przygotowawczej i zdanie egzaminu uprawnia do podejmowania pracy w administracji samorządowej w całej Polsce.

Fot. Małgorzata Litwin