Wybory do Młodzieżowej Rady Miasta Torunia 2024

27 listopada 2024 r. odbędą się wybory do Młodzieżowej Rady Miasta Torunia. Młodzi mieszkańcy Torunia będą wybierać 25 członków Rady.

Młodzieżowa Rada Miasta Torunia została utworzona przez Radę Miasta Torunia uchwałą nr 984/22 z dnia 15 grudnia 2022 r. Wybory członków Młodzieżowej Rady zostały natomiast zarządzone uchwałą nr 90/24 z dnia 17 października 2024 r.


Ważne terminy i miejsca:

  • Termin zgłaszania kandydatów: do 6.11.2024 włącznie
  • Data głosowania: 27.11.2024 r. (środa), w godzinach 12:00 - 19:00
  • Miejsce głosowania: Ratusz Staromiejski w Toruniu, ul. Rynek Staromiejski 1.

Kto może się zgłosić?
Swoją kandydaturę do Młodzieżowej Rady Miasta Torunia może zgłosić każdy mieszkaniec Torunia, który do dnia rozpoczęcia kadencji Rady - to jest do 1 grudnia 2024 r. - ukończy 14 rok życia i nie ukończy 19 roku życia. II kadencja Rady rozpoczyna się z dniem 1 grudnia 2024 roku.

Jakie dokumenty należy dostarczyć?
Wystarczy dostarczyć do Biura Rady Miasta Torunia poprawnie wypełniony formularz zgłoszenia kandydata wraz z listą poparcia dla kandydata.

Na liście poparcia musi się znaleźć co najmniej dziesięć podpisów od osób popierających kandydaturę. Muszą to być osoby zamieszkujące w Toruniu, które do dnia rozpoczęcia kadencji Rady ukończą 14 rok życia i nie ukończą 19 roku życia. Kandydat nie może poprzeć samego siebie. Mieszkaniec może udzielić poparcia nieograniczonej liczbie kandydatów.
Formularz listy poparcia jest dostępny w sekcji "Do pobrania", na końcu tej informacji.

Gdzie i w jaki sposób zgłosić swoją kandydaturę?
Zgłoszenie oraz listę poparcia z podpisami osób popierających kandydaci składają do Komisji Wyborczej zajmującej się organizacją wyborów. Dokumenty można dostarczyć na kilka sposobów:

  • osobiście
    do siedziby Rady Miasta Torunia: ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń - Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Torunia, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.45 - 17.00 (na parterze głównego budynku Urzędu Miasta Torunia);
     
  • pocztą tradycyjną na adres:
    Biuro Rady Miasta Torunia
    Komisja Wyborcza ds. Młodzieżowej Rady Miasta Torunia
    ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń

Co się stanie, jeżeli w dostarczonych dokumentach będą braki?
Komisja Wyborcza wezwie osobę dokonująca zgłoszenia do uzupełnienia braków.

Do kiedy można zgłaszać kandydatury?
Ostateczny termin zgłaszania kandydatury to 6 listopada 2024 r.


Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje dotyczące zgłoszeń do wyborów, a także wszystkich innych spraw związanych z wyborami, można uzyskać w Biurze Rady Miasta Torunia:


Do pobrania:


Zobacz też: