Wnioski o alimenty
Uwaga torunianie pobierający świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Od 1 sierpnia 2013 r. można składać wnioski o alimenty.
Zgodnie z ustawą z 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, nowy okres świadczeniowy rozpoczyna się 1 października 2013 r. Obejmuje on miesiące od października 2013 r. do września 2014 r.
Formularze wniosków oraz informacje o niezbędnych dokumentach koniecznych przy ubieganiu się o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego są dostępne w siedzibach Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Toruniu przy ul. Batorego 38/40 w godz. od 07:30 do 17:00 (Dział Świadczeń Alimentacyjnych, parter, box nr 3 i 4, tel. 56 611-83-00) oraz w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta Torunia, mieszczących się przy ulicach:
- Poznańska 52 (Dom Muz), tel. 56 658-86-70 do 72
- Dziewulskiego 38, tel. 56 622 83 59
- Wały Gen. Sikorskiego 8 (siedziba główna UMT), tel. 56 611-87-77, 611-87-56
- Grudziądzka 124/126 (dawny „Spomasz”), tel. 56 611-85-80
Wypełnione, kompletne wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami należy składać od 1 sierpnia 2013 r. w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta Torunia, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Toruniu przy ul. Batorego 38/40.
Zgodnie z art. 20 ust. 4 i 5 wyżej powołanej ustawy:
- w przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami do 31 sierpnia, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, przysługujące za miesiąc październik, wypłaca się do 31 października;
- w przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami w okresie od 1 września do 31 października, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, przysługujące za miesiąc październik, wypłaca się do 30 listopada.
W przypadku dokumentów składanych w formie kopii konieczne jest okazanie oryginału dokumentu.
Dodatkowe informacje na stronie internetowej: www.mopr.torun.pl