Udany Startup Weekend Toruń
W weekend 7-9 listopada po raz pierwszy w historii regionu odbył się w Toruniu Startup Weekend – globalne wydarzenie wspierane przez Google.
Przez 54 godziny 130-tu uczestników, którzy stworzyli łącznie 15 różnych zespołów, budowało startupy – internetowe produkty lub usługi. Pomagało im w tym 14-tu mentorów: ekspertów od biznesu z Polski i ze świata.
Pierwszy w historii Startup Weekend Toruń wygrał zespół InsTicket. Stworzyli aplikację, dzięki której możliwe jest kupienie biletu MZK przez smartfona tylko jednym kliknięciem. Miejsce drugie zajął zespół Kuko – aplikacja, dzięki której, zamiast w restauracji, możemy zamawiać jedzenie od zwykłych ludzi. Na trzecim miejscu uplasowało się Presto – narzędzie, które podpowie nam, co ugotować ze składników aktualnie będących w naszej lodówce. Przydatne rozwiązanie dla wszystkich, którym brakuje pomysłu na posiłki.
Zwycięzców wybierało sześciu sędziów, wśród których znaleźli się reprezentanci świata biznesu, uniwersytetu i inwestorzy. Jak się okazało, pomysły Torunian nie odbiegają poziomem od tych zgłaszanych przez reprezentantów innych miast na podobnych wydarzeniach.
- Wszyscy mentorzy, którzy przez te dni pracowali z zespołami i byli na wielu Startup Weekendach zgodnie przyznają, że toruńska edycja stała na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Torunianie mają świetne pomysły na startupy. Większość planuje dalej je rozwijać. Wszystkim kibicujemy, bo warto, by były kontynuowane. – mówi Łukasz Ozimek, dyrektor inkubatora Smart Space, jeden z organizatorów.
Potencjał pomysłów z naszego regionu podkreśla fakt, że wydarzenie – poza partnerami globalnymi jako Google czy Coca Cola – wsparły firmy takie jak IBM, Allegro, Exea, Pizza Portal czy nawet Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Organizatorzy wydarzenia już szykują kolejną edycję. Najprawdopodobniej odbędzie się w maju 2015 roku.