Kupuj bilety z aplikacją
Kupuj bilet komunikacji miejskiej za pomocą aplikacji moBILET. Dostępna jest na systemy Android, iOS i Windows Phone.
Bilety komunikacji miejskiej za pomocą systemu moBilet można kupować w Toruniu od stycznia 2013 r. Wcześniej, od 2009 r. mieszkańcy mogli w ten sposób opłacać parkowanie. Zarówno zakup biletów MZK, jak i płacenie za parking przez komórkę szybko znalazły w Toruniu wielu zwolenników, ponieważ tak jest zdecydowanie szybciej i łatwiej. Nie trzeba mieć przy sobie drobnych, szukać parkometru czy punktu sprzedaży biletów - wystarczy telefon i doładowanie co jakiś czas swojego mobilnego konta. Korzystając z aplikacji można kupić zarówno bilety jednorazowe - normalne i ulgowe, jak i sieciowe, jednodniowe czy na jedną linię tramwajową i autobusową.
Ilu torunian korzysta z aplikacji? W pierwszym miesiącu działania tego kanału dystrybucji biletów komunikacji miejskiej (w styczniu 2013 r.), za pomocą aplikacji moBILET sprzedano 2832 bilety jednorazowe i krótkookresowe oraz 126 biletów miesięcznych. Z miesiąca na miesiąc rzesza pasażerów zainteresowanych kupnem biletów za pośrednictwem telefonu komórkowego rosła. W grudniu 2014 r. odnotowano sprzedaż: 8650-ciu biletów jednorazowych i krótkookresowych oraz 365-ciu biletów miesięcznych, tj. trzykrotnie więcej niż w styczniu 2013 r. Średnio miesięcznie w 2014 r. z aplikacji moBILET korzystało 339 użytkowników zakupując bilet miesięczny, kupowano było także ok. 6430 biletów jednorazowych i krótkookresowych.
Roczna sprzedaż wyniosła odpowiednio:
- w 2013 r.: 47.293 bilety jednorazowe i krótkookresowe i 2.530 biletów miesięcznych
- w 2014 r.: 77.154 biletów jednorazowych i krótkookresowych i 4.066 biletów miesięcznych.
Za pośrednictwem telefonu komórkowego w 2014 r. użytkownicy aplikacji moBILET nabyli niespełna 1% wszystkich sprzedanych w 2014 r. biletów jednorazowych i krótkookresowych oraz prawie 2% biletów miesięcznych.
By zapłacić za przejazd autobusem lub tramwajem za pomocą moBilet, należy zarejestrować się w systemie przez internet na stronie www.mobilet.pl. Następnie należy zainstalować w telefonie komórkowym aplikację i zasilić elektroniczną portmonetkę. Poniżej instrukcja na system Android.
W trakcie kontroli pasażer okazuje kontrolerowi bilet wyświetlany na ekranie telefonu komórkowego, zawierający m.in. datę, godzinę i numer boczny wozu.
Przy pierwszym uruchomieniu należy wybrać Toruń z listy dostępnych miast.
Dokonując zakupu należy uruchomić aplikację w telefonie komórkowym. I wybrać moduł „Komunikacja miejska”. Od tego etapu zegar w prawym górnym rogu odliczać będzie czas na finalizowanie zakupu. Na skasowanie biletu mamy 45 sekund. Po upływie tego czasu aplikacja wyświetli 30-sek. ekran opóźnionego startu. Bilet należy więc skasować zaraz po wejściu do pojazdu.
Następnie wybrać odpowiedni bilet z wyświetlanej w telefonie listy.
Oraz to, czy ma być normalny, czy ulgowy (jeśli wybierzemy bilet jednorazowy).
Po wyborze biletu jednorazowego należy również wpisać numer boczny pojazdu (znajduje się on nad drzwiami, nad kabiną kierowcy oraz na nadwoziu) i przejść dalej.
Po wprowadzeniu numeru możemy już skasować bilet.
Zakupiony bilet widoczny jest na ekranie telefonu i zawiera m.in. datę, godzinę, nr boczny wozu. W trakcie kontroli należy okazać kontrolerowi bilet na ekranie naszego urządzenia.
Bilet wywołać można jeszcze z historii naszych biletów wybieranej z menu głównego.
Przy zakupie biletów innego typu np. krótkookresowych do wyboru mamy wszystkie możliwe bilety według zawsze aktualnego cennika.
Podobnie przy zakupie biletów miesięcznych.
Aplikację uruchomić można także z widgetu.
także z poziomu aplikacji miejskiej „Toruń Porusza”, w module komunikacja miejska.
Więcej informacji: