ISO 9001 w UMT

Urząd Miasta Torunia posiada certyfikat systemu jakości potwierdzający wypełnianie wymagań normy PN-EN ISO 9001, wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą Polski Rejestr Statków SA.

Pierwszy certyfikat jakości dla urzędu został przyznany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji 6 czerwca 2002 roku. Potwierdził jakość działania UMT w zakresie zarządzania urzędem zapewniającego realizację zdań własnych, zleconych i powierzonych w sposób kompetentny, uwzględniający potrzeby i oczekiwania mieszkańców, w granicach ustanowionego prawa oraz preferującego ciągłe doskonalenie metod pracy.

  • Pierwsze odnowienie certyfikatu nastąpiło w roku 2007.
  • 19 czerwca 2018 r. - audytorzy zewnętrzni z Polskiego Rejestru Statków SA z Gdańska po przeprowadzeniu audytu systemu zarządzania w UMT podjęli decyzję o ponownym odnowieniu certyfikacji potwierdzającej zgodność Systemu Zarządzania Jakością z wymaganiami normy ISO 9001-2015.
  • Zgodnie z wymaganiami, aby utrzymać ważność certyfikacji potwierdzającej zgodność z normą, UMT corocznie poddawany jest audytom zewnętrznym przeprowadzanym przez Polski Rejestr Statków SA.

Dokumentem określającym system zarządzania jakością w Urzędzie Miasta Torunia jest Księga Jakości, której istotnym elementem są podstawowe zasady i cele stawiane przed organizacją  oraz sposoby ich osiągnięcia, określone również w dokumencie o nazwie:

  

POLITYKA JAKOŚCI

Misją Urzędu Miasta Torunia jest dostarczanie usług o najwyższej jakości, zapewniających wykonywanie zadań własnych, zleconych i powierzonych oraz zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej zgodnie z obowiązującym prawem i dążenie do uzyskania wysokiej satysfakcji klientów z efektów pracy organizacji.

Kierownictwo Urzędu Miasta Torunia deklaruje w celu realizacji misji dążenie do osiągania wysokiej satysfakcji klientów UMT z usług świadczonych  przez wszystkich pracowników  i ustala za priorytetowe  poniższe cele:

  1. Efektywne i przejrzyste wydatkowanie  środków publicznych.
  2. Skuteczne i profesjonalne zarządzanie i  gospodarowanie mieniem gminy.
  3. Doskonalenie polityki informacyjnej i komunikacji urzędu z mieszkańcami oraz zapewnienie dostępu do informacji zgodnie z przepisami prawa.
  4. Aktywizowanie mieszkańców do współdecydowania w sprawach dotyczących wspólnoty samorządowej, m.in. poprzez udział w konsultacjach, w spotkaniach, wyrażanie opinii w ankietach.
  5. Systematyczne pozyskiwanie środków pochodzących z funduszy zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej.
  6. Zapewnienie kompetentnej, ciągle doskonalącej swoje kwalifikacje  kadry pracowniczej, która przestrzega zasad zawartych w Kodeksie Etycznym Pracowników Urzędu Miasta Torunia oraz Europejskim Kodeksie Dobrej Administracji.

Kierownictwo Urzędu zobowiązuje się do spełnienia mających zastosowanie wymagań oraz deklaruje  własne zaangażowanie w ciągłe doskonalenie skuteczności Systemu Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2015.

Pracownicy Urzędu Miasta Torunia deklarują wykonywanie zadań i doskonalenie działań  zgodnie z wdrożonym SZJ.

Prezydent Miasta Torunia                           
/-/ Michał Zaleski    

Toruń, dnia 26 kwietnia 2018 r.


Dokumenty: