E-bilet - nowa forma zakupu biletów MZK
Podróżujący komunikacją miejską w Toruniu mają do dyspozycji nową formę opłaty za przejazd. Jest nią e-bilet, czyli bilet elektroniczny przypisany do kart płatniczej. Urząd Miasta Torunia przy udziale Miejskiego Zakładu Komunikacji przygotował sklep internetowy, w którym bilet można kupić bez wychodzenia z domu.
E-bilet to bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej lub urządzenia mobilnego. Dzięki takiej formie nie trzeba już kupować drukowanego biletu, by korzystać z toruńskich środków komunikacji miejskiej. E-bilety można kupować nie wychodząc z domu, nie trzeba też instalować aplikacji mobilnych (Mobilet, SkyCash, MPay). Ponadto e-biletu, w przeciwieństwie do wcześniejszych form zakupu, nie trzeba kasować, a jego aktywację można zaplanować na wybrany przez siebie moment. By nabyć e-bilet, wystarczy karta płatnicza lub urządzenie mobilne przypisane do konta.
Jak zacząć korzystać z e-biletu?
- wejdź na stronę https://ebilet-torun.pl
- w polu „Logowanie” zarejestruj konto
- po zalogowaniu, w zakładce „Bilety na karcie”, przypisz numer fizycznej karty płatniczej lub karty przypisanej do urządzenia mobilnego
- potwierdź rejestrację
Teraz możesz już kupować swoje e-bilety!
Jak kupić e-bilet?
- na stronie https://ebilet-torun.pl wejdź do zakładki „Bilety”
- wybierz interesujący Cię rodzaj biletu
- wybierz kartę lub urządzenie, do którego przypisany zostanie bilet
- wybierz datę aktywacji biletu (domyślnie ustawiona jest data zakupu)
- dodaj do koszyka
Uwaga! Z powodu braku możliwości wprowadzenia numeru bocznego pojazdu, sklep nie oferuje e-biletów jednoprzejazdowych. Nowa forma płatności sprawdzi się przede wszystkim w przypadku biletów czasowych, krótkookresowych i okresowych!
Za pomocą karty lub urządzenia mobilnego przypisanego do konta można również kupić e-bilet w biletomatach mobilnych lub stacjonarnych na pl. Rapackiego.
Ważne! W biletomacie mobilnym płatność może być dokonywana wyłącznie zbliżeniowo.
Kontrola e-biletu
W trakcie kontroli należy okazać nośnik, za pomocą którego dokonana została płatność. Jeśli opłata dokonana została kartą – pasażer okazuje kartę, jeśli telefonem z przypisaną do niego kartą, okazuje telefon.
Więcej: