Trwają intensywne prace nad uaktualnieniem dotychczasowego projektu przebudowy ulicy Olsztyńskiej. Na dzisiejszej naradzie (24.10.2024 r.) projektanci przedstawili wynik prac nad optymalizacją projektu, szczególnie w zakresie powiązania Olsztyńskiej z już istniejącym układem drogowym.

Prezydent Torunia Paweł Gulewski wielokrotnie, m.in. w trakcie spotkań z przedstawicielami Rad Okręgów, podkreślał, że realizacja przebudowy ul. Olsztyńskiej jest jednym z priorytetów inwestycyjnych w zakresie infrastruktury drogowej i jedną z ważniejszych do realizacji na mapie komunikacyjnej naszego miasta.

Dokumentacja dla tej inwestycji była przygotowywana w 2015 r. Dlatego specjalny zespół, złożony m.in. z projektantów, drogowców i planistów analizuje ją w kontekście zaproponowanych rozwiązań technicznych i ich zoptymalizowania. Duża część prac zespołu, dotyczy analizy i wskazania rozwiązań w zakresie połączenia ulicy Olsztyńskiej z już istniejącym układem drogowym. Wszelkie korekty wprowadzane są w granicach wydanych już decyzji administracyjnych i ZRiD-u.

Dziś dyskutowano m.in. nad skomunikowaniem ul. Olsztyńskiej z ul. Nowy Przelot.

- Zaproponowane rozwiązanie to dwupasmowe rondo, które skomunikuje znajdujące się tam tereny. Na dzisiejszym spotkaniu pokazaliśmy rozwiązanie, które daje taką możliwość. W naszych pracach ważne jest też to, żeby jak najbardziej zoptymalizować projekt, bo realizacja inwestycji zakłada prace pod ruchem. W związku z tym robimy wszystko, żeby utrudnienia dla mieszkańców były jak najmniej uciążliwe – podkreśla projektant dr inż. Krzysztof Wąchalski.

Efektem opracowywanych obecnie rozwiązań ma być program funkcjonalno-użytkowy, w którym zawarte zostaną wszystkie uwarunkowania dla przebudowy Olsztyńskiej. Będzie on podstawą do ogłoszenia przetargu. W programie będzie też uwzględniona zieleń, w tym dodatkowa zieleń wysoka.

Przypomnimy, że szacowane koszty inwestycji to 140-160 mln złotych. Rozmawiano dziś także o zewnętrznych źródłach finasowania inwestycji oraz o możliwości etapowania prac, których jednym z kluczowych elementów będzie wspomniane ograniczenie utrudnień dla mieszkańców. 

W dzisiejszym spotkaniu wzięli udział Prezydent Torunia Paweł Gulewski, jego zastępca Rafał Pietrucień, Skarbnik Miasta Aneta Pietrzak, przedstawiciele Wydziału Gospodarki Komunalnej, Wydziału Rozwoju i Programowania Europejskiego, Miejskiej Pracowni Urbanistycznej oraz Miejskiego Zarządu Dróg, a także przedstawiciele projektanta: dr inż. Krzysztof Wąchalski i Damian Kraśniański.

fot. główne: Miejski Zarząd Dróg w Toruniu

fot. w galerii: © UMT 2024, autor: Małgorzata Litwin, licencja: CC BY-NC 4.0