Na budowie toruńskiego mostu od rana trwa operacja podnoszenia i scalania drugiego łuku. Całe przedsięwzięcie jest realizowane na placu montażowym, który jest zlokalizowany na prawym brzegu Wisły. Na terenie, który ma około 270mx150 metrów stanęła prawie 50-metrowa wieża montażowa. To na nią dwie uprzednio scalone części łuku, ważące ponad 2 tysiące ton, są wciągane i przygotowywane do połączenia. Konstrukcja podnoszona jest z prędkością 6 m na godzinę. Od budowniczych wymaga to dużej precyzji i dokładności. Co chwilę trzeba sprawdzać stan konstrukcji i naprężenie lin. Łuki zostaną wciągnięte na wysokość ponad 30 metrów. - Będzie pewien moment technologicznego przestoju. Nastąpi to około 2 metrów przed docelową wysokością, żeby można było dokładnie przyciąć, a potem precyzyjnie zespawać te dwie części łuku - wyjaśnia Zbigniew Szubski, z-ca dyrektora kontraktu z ramienia firmy Strabag. Po wciągnięciu Łuków na wysokość około 30 metrów, łukami zajmą się spawacze. Przypomnijmy, że taka sama operacja miała miejsce w przypadku pierwszego łuku, który jest już zamontowany na wezgłowiach. Obecnie montowane są na nim wieszaki za pomocą których będzie przymocowana płyta nośna mostu. Wieszaki są montowane co 10 metrów, na każdym przęśle zostanie zamontowanych po 46 wieszaków. W sumie na toruńskim moście zostaną zamontowane 92 rurowe wieszaki. Montaż odbywa się po obu stronach każdego przęsła. Wieszaki nie są jednakowej długości. Najkrótszy z nich ma 2,8 metra, a najdłuższy mierzy 38,5 metra. Warto wiedzieć: Rok 2013 na budowie mostu • ESTAKADA ŻÓŁKIEWSKIEGO podwieszenie płyty pomostu jezdnego do pylonów, nawierzchnia jezdni, oświetlenie, iluminacja, oznakowanie, roboty wykończeniowe • TUNEL NA PLACU DASZYŃSKIEGO nawierzchnia jezdni, oświetlenie, oznakowanie, roboty wykończeniowe • MOST GŁÓWNY montaż konstrukcji stalowej łuków na podporach montaż pomostów jezdnych do łukowych konstrukcji nośnych nawierzchnie jezdni, oświetlenie, iluminacja, oznakowanie, roboty wykończeniowe • ESTAKADY DOJAZDOWE DO MOSTU nawierzchnia jezdni, oświetlenie, oznakowanie, roboty wykończeniowe • PRZEJŚCIE PODZIEMNE W CIĄGU ULICY RYPIŃSKIEJ oświetlenie, nawierzchnia przejścia • WIADUKT NAD LINIĄ KOLEJOWĄ nawierzchnia jezdni, oświetlenie, oznakowanie, roboty wykończeniowe • ROBOTY DROGOWE I BRANŻOWE nawierzchnie asfaltowe, oświetlenie drogowe, ekrany akustyczne, oznakowanie, roboty wykończeniowe
Drugi łuk mostu w górę
Drogi, Inwestycje, Miasto
Publication date: 20 April 2013
Najnowsze aktualności
-
Weekend w Toruniu
-
Książka o "Zo"
-
Strzelnica w "samochodówce"
-
16. rocznica śmierci gen. Elżbiety Zawackiej
-
Wejściówki na koncert
-
105. rocznica powrotu Torunia do wolnej Polski
-
W nocy może być ślisko!
-
Wielkie kibicowanie
-
Stypendia i nagrody za wyniki sportowe – nabór wniosków
-
Kolejne torowiska do modernizacji
-
Noworoczne spotkanie na UMK
-
W trosce o środowisko - konsultacje
-
Moje Podwórko - zaczynamy kolejną edycję
-
SGP wraca do Torunia
-
Wyniki konkursów z zakresu pomocy społecznej i usług społecznych 2025