W Toruniu działać będzie Rada ds. Seniorów. Zapraszamy organizacje pozarządowe do zgłaszania kandydatur do Rady.

Zapraszamy  przedstawicieli toruńskich organizacji pozarządowych zrzeszających osoby starsze  lub działających na ich rzecz do zgłaszania swoich kandydatur do Rady ds. Seniorów przy Prezydencie Miasta Torunia. Kandydatura musi zostać zgłoszona przez zarząd lub prezesa organizacji pozarządowej działającej na terenie Torunia, która chce rekomendować swojego przedstawiciela. Do zgłoszenia należy dołączyć motywację kandydata do pracy w Radzie oraz opis  jego doświadczenia w zakresie działań na rzecz seniorów.

Zgłoszenie  należy złożyć do 15 września 2013 r. w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8. Zgłoszenia można także wysłać pocztą. Szczegółowe informacje pod nr. tel. 56 611 86 73 lub mailowo: m.kaminska@um.torun.pl.

Podstawowym zadaniem Rady do spraw Seniorów jest integracja osób starszych oraz ochrona ich praw. W skład Rady wejdzie od 15 do 21 osób, spośród których jedną trzecią  stanowić będą przedstawiciele organizacji pozarządowych. Pozostali członkowie reprezentować będą instytucje zajmujące się problemami osób starszych, Prezydenta Miasta Torunia oraz Radę Miasta Torunia.

Regulamin Rady do spraw Seniorów powstał we współpracy z Kujawsko-Pomorskim Ośrodkiem Wsparcia Inicjatyw Pozarządowych "Tłok" oraz Toruńskim Uniwersytetem Trzeciego Wieku.