Rusza nabór wniosków w ramach Programu „Moje Podwórko”. Wsparcie finansowe można otrzymać m.in. na nowe place zabaw, ławki, zieleń, dostosowanie przestrzeni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz remont nawierzchni.
W Programie mogą wziąć udział zarówno wspólnoty mieszkaniowe, jak i właściciele terenu przy nieruchomości położonej na obszarze rewitalizacji, w granice którego wchodzi Bydgoskie Przedmieście, Stare Miasto i Podgórz, który jako kolejny teren został objęty Programem „Moje Podwórko”.
W 2021 r. Gmina Miasta Toruń ma do podziału 150 tys. zł.
Program „Moje Podwórko”, realizowany jest w naszym mieście od 2015 r. To okazja do poprawy funkcjonalności oraz podniesienia estetyki podwórek i dziedzińców znajdujących się przy kamienicach mieszkalnych. Mimo pilnej potrzeby przeprowadzenia takich prac, właściciele terenów często nie są w stanie samodzielnie sfinansować robót. Wychodząc naprzeciw mieszkańcom, Gmina Miasta Toruń rokrocznie realizuje Program „Moje Podwórko”, wspomagając wspólnoty i właścicieli dotacjami.
Ile można otrzymać?
Dofinansowanie nakładów dla jednego wnioskodawcy może zostać przyznane w łącznej kwocie brutto, nie wyższej niż 30 tys. zł. W przypadku, gdy kilka wspólnot mieszkaniowych lub właścicieli (co najmniej 3) podejmuje się wspólnej realizacji przedsięwzięcia, kwota dofinansowania nie będzie mogła przekroczyć 50 tys. zł brutto.
W zależności od rodzaju prac, zróżnicowano poziom dofinansowania.
Dla prac dotyczących: urządzenia miejsc rekreacji i zabaw dla dzieci, nasadzenia nowej i uporządkowania istniejącej zieleni, tworzenia miejsc wypoczynku i rekreacji, tj. układy małej architektury wraz z urządzeniami rekreacyjnymi (np. ławki, stoły, stojaki na rowery) przewidziano 50% dofinansowania ich wartości.
Dla prac dotyczących: likwidacji barier architektonicznych w dostępie do terenu przyległego do nieruchomości do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz uporządkowania infrastruktury podziemnej i wymiany nawierzchni, przewidziano 70% dofinansowania ich wartości.
Mówiąc o obszarze rewitalizacji, mamy na myśli 3 jednostki urbanistyczne:
Przejdź do strony ze szczegółowym wykazem wszystkich ulic objętych zasięgiem Programu.
Programem mogą być objęte tylko tereny przyległe do budynków, które zostały oddane do użytkowania przed rokiem 1989.
Gdzie złożyć wniosek?
Wypełnione dokumenty należy złożyć w siedzibie Biurze Rewitalizacji, przy ul. Wały gen. Sikorskiego 25 w Toruniu.
UWAGA: Ze względu na stan epidemiczny, proszę o składanie wniosków w urnie znajdującej się na parterze budynku, w kopercie z dopiskiem Program „Moje Podwórko”.
Oceny wniosków dokona powołana do tego celu Komisja. Wymogiem niezbędnym do pozytywnego rozpatrzenia wniosku będzie m.in. uzgodnienie wszystkich zamierzeń objętych wnioskiem o dofinansowanie z Miejskim Konserwatorem Zabytków. We wniosku należy opisać zakres prac, które wspólnota chce wykonać, oraz termin realizacji. Komisja przyznawać będzie dodatkowe punkty za już przeprowadzone prace remontowo-modernizacyjne na podwórku oraz ich spójność z planowanymi w przyszłości działaniami.
Wniosek można pobrać ze strony internetowej – kliknij tu, aby przejść do strony.
Do kiedy można składać dokumenty?
Termin naboru wniosków upływa 31 marca 2021 r.
Kliknij w obrazek, aby powiększyć