Warsztaty, pokazy, prezentacje i wykłady w wersji online - to główne punkty programu tegorocznej edycji "Tygodnia Mózgu". Wydarzenie odbędzie się od 15 do 19 marca.
"Tydzień Mózgu" jest coroczną akcją edukacyjną, która ma na celu popularyzowanie wiedzy o mózgu, układzie nerwowym, jego działaniu oraz przedstawienie aktualnych wyników badań w tym obszarze. Organizatorami tegorocznej edycji online są Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, Uniwersytet Mikołaja Kopernika i Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy.
- Każdego dnia będziemy publikowali po dwa filmy edukacyjne, które są związane z naszymi zmysłami, ale nie tylko - wyjaśnia Marcin Centkowski, rzecznik Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. - Przygotowaliśmy również wirtualne zwiedzanie wystawy "Ścieżki dorastania", ale w innej formie. Zatrzymamy się przy wybranych eksponatach i opowiemy o mózgu emocjonalnym, hormonach, stereotypach czy zapamiętywaniu - dodaje.
Animatorzy z Młyna Wiedzy przygotowali 9 filmów, z których dowiemy się m.in. jak to jest, że widzimy świat w 3D i jaką rolę w tym procesie odgrywa ludzki mózg, jak współpracują ze sobą zmysły, czym są efekty "cross-model perception", czy dźwięki mogą być kolorowe, a smak miękki lub szorstki. Widzowie będą mogli również dowiedzieć się jak wyglądała ewolucja mózgu, jak jest zbudowany i za odpowiadają jego części, jak wyglądają etapy zakochania i jaką rolę w nim ogrywają hormony oraz jak emocje wpływają na organizm człowieka. Będzie także mowa o stereotypach, zapamiętywaniu i procesach jakie zachodzą w mózgu podczas uczenia się.
Filmy będzie można zobaczyć o godz. 10:00 i 12:00 na kanale Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w serwisie You Tube od 15 do 19 marca - [2]kliknij tutaj, aby przejść do strony. [2]
Harmonogram emisji i tematykę filmów można znaleźć na stronie internetowej centrum nauki - kliknij tutaj, aby przejść do strony. [3]
Program "Tygodnia Mózgu" (uwzględniający pokazy przygotowane przez studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz wykłady naukowców) jest dostępny na stronie internetowej wydarzenia - kliknij tutaj, aby przejśc do strony. [4]