Od 17 marca do odwołania obowiązują nowe zasady korzystania z usług Urzędu Miasta Torunia. Z większością działów można się kontaktować wyłącznie drogą elektroniczną, przez telefon lub pocztą. W przypadku kilku działów - patrz punkty od 2 do 6 - gdy wizyta w urzędzie będzie konieczna obowiązują zapisy na konkretny termin.
1. W trosce o minimalizowanie źródeł zakażenia koronawirusem większość działów UMT zmienia od wtorku (17 marca 2020) sposób funkcjonowania. Wskazane w tym punkcie działy pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 i można się z nimi kontaktować tylko za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telefonów i poczty (po kliknięciu w nazwę działu przejdziemy do danych kontaktowych w BIP):
- Biuro Ekonomiki i Nadzoru Właścicielskiego [2];
- Biuro Kadr i Płac [3];
- Biuro Kontroli [4];
- Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków [5];
- Biuro Mieszkalnictwa [6];
- Biuro Obsługi Urzędu [7];
- Biuro Ogrodnika Miejskiego [8];
- Biuro Projektów Informatycznych [9];
- Biuro Rady Miasta [10];
- Biuro Rewitalizacji [11];
- Biuro Toruńskiego Centrum Miasta [12];
- Inspektor Ochrony Danych [13];
- Kancelaria Prezydenta Miasta [14];
- Miejski Rzecznik Konsumentów [15];
- Wydział Architektury i Budownictwa [16];
- Wydział Budżetu i Planowania Finansowego [17];
- Wydział Edukacji [18];
- Wydział Ewidencji i Zezwoleń [19];
- Wydział Geodezji i Kartografii [20];
- Wydział Gospodarki Komunalnej [21];
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami [22];
- Wydział Inwestycji i Remontów [23];
- Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji [24];
- Wydział Księgowości [25];
- Wydział Kultury [26];
- Wydział Ochrony Ludności [27];
- Wydział Podatków i Windykacji [28];
- Wydział Prawny [29];
- Wydział Promocji i Turystyki [30];
- Wydział Rozwoju i Programowania Europejskiego [31];
- Wydział Sportu i Rekreacji [32];
- Wydział Środowiska i Ekologii [33];
- Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej [34].
2. Działają dwa Punkty Informacyjne Urzędu Miasta Torunia: PIUM Centrum na Wałach gen. Sikorskiego 8 [35] oraz PIUM Grudziądzka na ul. Grudziądzkiej 126 B [36]. Przy czym w PIUM-ach można jedynie zostawić korespondencję papierową - poprzez WRZUCENIE DOKUMENTÓW DO SPECJALNYCH URN PODAWCZYCH oraz uzyskać podstawową informacje o zasadach funkcjonowania urzędu. Nie jest możliwe załatwianie w PIUM-ach żadnych innych spraw.
3. Sprawy związane z pojazdami, w szczególności z rejestracją samochodów i uzyskiwaniem dowodów rejestracyjnych czy praw jazdy można załatwiać w Wydziale Komunikacji [37] (ul. Wały gen. Sikorskiego 25) osobiście, ale WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ NA TERMIN - za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego. >>> Przejdź do danych kontaktowych Wydziału Komunikacji (BIP) [37]
4. Sprawy związane z dowodami osobistymi i z wyborami można załatwiać w Wydziale Spraw Administracyjnych [38] (ul. Batorego 38/40) osobiście, ale WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ NA TERMIN - za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego. Osoby, które chcą uzyskać wpis na listę wyborców lub zaświadczenie o prawie do głosowania mogą to zrobić w późniejszym terminie (pierwsza ze spraw do 5 maja, druga do 8 maja. >>> Przejdź do danych kontaktowych Wydziału Spraw Administracyjnych (BIP) [38]
5. Sprawy związane ze zgłaszaniem zgonów, zgłaszaniem urodzin z uznaniem ojcostwa, a także w uzasadnionych przypadkach ze ślubami można załatwiać w Urzędzie Stanu Cywilnego [39] (ul. Bydgoska 5) osobiście. Zachęcamy do WCZEŚNIEJSZEGO UMAWIANIA SIĘ NA TERMIN - za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego - dzięki czemu czas oczekiwania będzie krótszy co zminimalizuje ryzyko zakażenia się od przypadkowych osób. >>> Przejdź do danych kontaktowych Urzędu Stanu Cywilnego (BIP) [39]
6. Sprawy związane z orzekaniem o niepełnosprawności, podwyższania stopnia orzeczenia, wydawania orzeczeń uprawniających do świadczeń pielęgnacyjnych czy odbioru kart parkingowych i legitymacji osoby niepełnosprawnej można załatwiać w siedzibie Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności (ul. Fałata 39) osobiście, ale WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ NA TERMIN - za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego. >>> Przejdź do danych kontaktowych Wydziału Zdrowia i Pomocy Społecznej (BIP) [34]
7. W kasach Wydziału Księgowości [25] (ul. Grudziądzka 126 B) można dokonywać wpłat gotówkowych.
W każdym z działów wskazanych w punktach od 2 do 7 ruchem będą kierować pracownicy ochrony.
- Chcemy, aby kontakt był bezpieczny dla mieszkańców i urzędników. Aby mógł być bezpieczny musi odbywać się w odpowiednich warunkach i być jak najrzadszy, dlatego prosimy Państwa o zrozumienie - mówił podczas konferencji prasowej prezydent Torunia Michał Zaleski. - Niektóre drzwi do urzędu i miejskich instytucji będą przymknięte, ale urząd miasta jest dostępny cały czas za pośrednictwem Internetu, telefonu i maili. Adresy i numery telefonów znajdziecie na stronie internetowej urzędu miasta. Proszę także pamiętać o możliwości korzystania z profilu zaufanego i podpisu elektronicznego - do podpisywania pism składanych elektronicznie.
- Są oczywiście zakresy spraw, które trzeba załatwić osobiście i w dalszym ciągu toruński magistrat oferuje taką możliwość w pewnym zakresie. Osobisty kontakt w dwóch PIUM-ach oraz kilku wybranych wydziałach będzie możliwy, ale po uprzednim kontakcie telefonicznym lub mailowym i umówieniu się na spotkanie - wyjaśnia prezydent Zaleski.
Realizacja: TV Toruń
Ważne linki:
W Urzędzie Miasta Torunia działają dodatkowe telefony informacyjne, pod którymi można uzyskać informację o sposobie załatwienia sprawy. Pracownik może także przełączyć rozmowę do właściwego działu urzędu:
- 56 611 87 90
- 56 611 86 53
- 56 611 87 77
- 56 611 85 80
- oraz mailowo: kontakt@um.torun.pl [42]
fot. Małgorzata Litwin