Dodatkowy nabór dotyczy kandydatów do rady społecznej ds. konsultacji społecznych będących przedstawicielami organizacji pozarządowych działających w Toruniu.
Prezydent Miasta Torunia ogłosił dodatkowy nabór kandydatów do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych zgłoszonych przez organizacje pozarządowe działające na terenie Torunia.
I. Czym jest Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych i jakie stoją przed nią zadania?
Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych jest podmiotem opiniodawczo-konsultacyjnym Rady Miasta Torunia oraz Prezydenta Miasta Torunia w sprawach konsultacji społecznych. Jej zadaniem jest: doradzanie Prezydentowi Torunia i Radzie Miasta Torunia w sprawach konsultacji społecznych; opiniowanie wniosków o przeprowadzenie konsultacji społecznych składanych przez rady okręgu, grupy mieszkańców i organizacje pozarządowe; udział w doborze metod i narzędzi stosowanych w poszczególnych procesach konsultacyjnych.
II. Kto wchodzi w skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych?
W skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych wchodzi osiem osób:
- dwie osoby spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje pozarządowe działające na terenie Torunia,
- dwie osoby spośród kandydatów zgłoszonych przez mieszkańców,
- cztery osoby wskazane przez Prezydenta Miasta Torunia.
Członkowie Rady pracują społecznie - bez wynagrodzenia.
III. W jaki sposób przygotować zgłoszenie kandydatury?
Jeżeli chcesz wejść w skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych jako przedstawiciel lub przedstawicielka organizacji pozarządowej działającej na terenie Torunia:
1) Twoja kandydatura musi zostać zgłoszona przez zarząd lub prezesa jednej z organizacji pozarządowych działających na terenie Torunia (zgłoszenia dokonuje działający zgodnie z prawem organ organizacji pozarządowej).
2) Do zgłoszenia dołącz opis Twojego doświadczenia w zakresie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.
3) Musisz także dołączyć rekomendacje wystawione przez przynajmniej trzy inne niż dokonująca zgłoszenia organizacje pozarządowe. W organizacjach, które dają Ci rekomendacje, nie możesz pełnić żadnej funkcji, nie możesz być ich członkiem, nie możesz pobierać od nich wynagrodzenia w okresie ostatnich dwóch lat. Rekomendacje muszą spełnić następujące warunki:
a) muszą być udzielone na piśmie przez działający zgodnie z prawem organ upoważniony do wystawienia rekomendacji (Zarząd/Prezes itp.),
b) jedna organizacja może udzielić rekomendacji tylko jednemu kandydatowi,
c) organizacja zgłaszająca swojego kandydata nie może wystawić rekomendacji innej organizacji.
IV. Termin i miejsce zgłaszania kandydatur.
Pisemne zgłoszenie wraz załącznikami należy złożyć osobiście lub pocztą w terminie:
do 10 maja 2024 r., do godziny 12:00
(decyduje data i godzina dostarczenia zgłoszenia do urzędu),
na adres:
Urząd Miasta Torunia
Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji
ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
V. Co dalej będzie się działo z moim zgłoszeniem?
Wszystkie zgłoszenia są weryfikowane pod względem formalnym przez Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia.
Zgłoszenia od reprezentantów organizacji pozarządowych, poprawne formalnie i bez braków, będą przekazane Radzie Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia, która rozpatruje je merytorycznie i ustala listę rankingową kandydatów wraz z rekomendacją dla maksymalnie trzech przedstawicieli środowiska pozarządowego do udziału w radzie społecznej. Udzielając rekomendacji RDPP kieruje się doświadczeniem kandydata w zakresie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, jego motywacją oraz liczbą zebranych rekomendacji.
W efekcie naboru zostanie powołana przez Prezydenta Miasta Torunia Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych, składająca się z przedstawicieli NGO, mieszkańców Torunia, a także osób wskazanych przez Prezydenta Miasta Torunia.
Wyniki naboru zostaną opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej oraz miejskich serwisach internetowych, a wybrani w wyniku naboru członkowie Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych otrzymają zaproszenie na pierwsze spotkanie.
VI. A jeżeli nie zgłosi się dostateczna liczba kandydatów?
W przypadku niezgłoszenia się w naborze dostatecznej liczby przedstawicieli organizacji pozarządowych Prezydent Miasta Torunia powoła Radę w niepełnym składzie, nie mniejszym jednak niż sześć osób, z zachowaniem równowagi pomiędzy liczbą członków pochodzących z naboru publicznego (mieszkańcy oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych) i liczbą członków wskazanych przez Prezydenta Miasta Torunia.
VII. Podstawa prawna
Uchwała nr 1270/24 Rady Miasta Torunia z dnia 8 lutego 2024 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych.
VIII. Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje w sprawie naboru można uzyskać w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia, Natalia Raszkiewicz, tel. 56 611 85 84 (poniedziałek - piątek, w godzinach 08:00 – 16:00), n.raszkiewicz@um.torun.pl [2].